Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva, loturile 2 si 3, pot incepe. Contestatiile au fost respinse
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a respins contestatiile depuse pentru lotul 2 si 3 ale autostrazii Lugoj Deva. Astfel ca, firma italiana care a castigat licitatia poate demara oricand lucrarile pe cele doua tronsoane.
CNSC a respins contestatiile depuse in perioada 20-23 mai de compania Spedition UMB, controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, si de grupul austriac Strabag.
Printre altele, Spedition UMB a cerut anularea deciziei autoritatii contractante de a respinge ca inacceptabila oferta asocierii pe care o conduce si obligarea acesteia la reluarea procedurii din faza evaluarii cu reanalizarea tuturor ofertelor.
Firma Strabag a solicitat anularea deciziilor privind declararea ofertelor depuse de asocierea de firme care au castigat construirea lotului 3 (Teloxim Con - Comsa SA - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurimetudes, respectiv de Salini – Secol).
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a anuntat la finele lunii mai ca a selectat constructorii pentru realizarea a trei loturi ale autostrazii, proiecte cu o valoare totala estimata la peste trei miliarde de lei (circa 690 milioane euro), fara TVA. Institutia a anuntat finalizarea procedurii de licitatie si ofertele declarate castigatoare, nu si valoarea acestora sau termenele de executie.
Astfel, lotul 2 al tronsonului va fi construit de asocierea italiana Salini - Secol, lotul 3 de consortiul Teloxim Con SRL (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 de asocierea Spedition UMB- Tehnostrade, ambele companii fiind detinute de Umbrarescu.
Cele trei loturi ale autostrazii Lugoj-Deva insumeaza 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizata sa dureze maximum sase luni, iar executia lucrarilor cel mult doi ani.
Autostrada Lugoj - Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.