Un român a cumpărat combinatul Oțelu Roșu, cu o istorie seculară și falimentat de ruși. Ce va urma

combinat otelu rosu
LDME

Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor de drumuri din România, a cumpărat în mod oficial combinatul de la Oțelu Roșu, în urma unei tranzacții de peste 141 milioane lei. Revitalizarea combinatului va crea peste 600 de locuri de muncă.

Societatea Eco Wind Power, controlată de familia antreprenorului Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de drumuri din România, a achiziționat în activele combinatului siderurgic Oțelu Roșu în urma unei licitații la care a fost ofertant unic, scrie Profit.

Activitatea siderurgică are o vechime de aproape 230 de ani în orașul Oțelu Roșu, fiind atestată documentar prima dată în 1796, în vremea Imperiului Habsburgic.

Suma totală a achiziției a fost de 141,65 milioane lei, bani plătiți integral la semnarea contractului.

Activele combinatului au fost evaluate la o valoare de piață de 138,76 milioane lei, din care grosul a fost reprezentat de construcții (peste 72 milioane lei), echipamente tehnologice (peste 47 milioane lei) și terenuri (peste 14 milioane lei).

Citește și
autostrada
Firma românească unde un simplu șofer are un salariu mai mare decât un prefect face angajări. Ce meserii se caută

Intenția lui Umbrărescu de a prelua combinatul siderurgic Oțelu Roșu este mai veche, despre ea vorbind public anul acesta și mai mulți politicieni, inclusiv premierul Marcel Ciolacu, care a declarat că grupul UMB al familiei va investi la Oțelu Roșu peste 300 milioane euro și va crea, în prima fază, circa 600 locuri de muncă.

Combinatul de la Oțelu Roșu, unul dintre cele mai vechi din lume

Laminorul Danube Metallurgical Enterprise (LDME) a cumpărat în 2019 unitatea de prelucrare siderurgică de la Oțelu Roșu de la Ductil Steel, deținută în trecut de grupul rus Mechel. După 4 ani, compania a intrat în insolvență.

La Oțelu Roșu se produceau țevi de oțel cu conținut scăzut, mediu sau ridicat de carbon și oțel aliat, pentru laminarea ulterioară a barei de armare din beton, sârmă și oțeluri speciale.

Combinatul Oțelu Roșu este unul dintre cele mai vechi din lume și funcționează de aproape 230 de ani, fiind atestat documentar prima dată în 1796, în vremea Imperiului Habsburgic.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Record după Revoluție. Constructorul român care ține mobilizați peste 3.200 de muncitori pe Autostrada Moldovei | VIDEO
Record după Revoluție. Constructorul român care ține mobilizați peste 3.200 de muncitori pe Autostrada Moldovei | VIDEO

Constructorul român Dorinel Umbrărescu ține mobilizați peste 3.200 de muncitori și 1.000 utilaje pe Autostrada Moldovei, un record după Revoluție pentru un șantier din România.

 

Firma românească unde un simplu șofer are un salariu mai mare decât un prefect face angajări. Ce meserii se caută
Firma românească unde un simplu șofer are un salariu mai mare decât un prefect face angajări. Ce meserii se caută

Firmele lui Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român, face angajări. Una dintre companiile sale are în lucru nu mai puțin de 80% din totalul autostrăzilor finanțate prin PNRR, iar salariile oferite le depășesc pe cele ale prefecților.

Combinatul de la Oțelu Roșu, unul dintre cele mai vechi din lume, va fi redeschis. Cine este românul care l-a preluat
Combinatul de la Oțelu Roșu, unul dintre cele mai vechi din lume, va fi redeschis. Cine este românul care l-a preluat

Combinatul siderurgic Oţelu Roşu va fi redeschis, în contextul în care grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, are prevăzute aici investiţii de peste 300 de milioane de euro, care vor genera peste 600 de noi locuri de muncă, a anunțat Marcel Ciolacu.

Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa
Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa

CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, un contract de 95,3 milioane euro fara TVA pentru proiectarea si constructia lotului 4 al autostrazii Lugoj - Deva.

Asfaltarea este cea mai profitabila afacere din Romania
Asfaltarea este cea mai profitabila afacere din Romania

Cea mai profitabila companie din zona constructiilor de drumuri a fost in 2010 UMB Spedition din Bacau, detinuta de Dorinel Umbrarescu, care a inregistrat un rezultat net de 182,63 milioane lei (43,4 milioane euro) la o cifra de afaceri de 679 mil lei.

Recomandări
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton
Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton

Cancelarul german Olaf Scholz a promis o "investigație completă și întreaga forță a legii", după atacul sângeros petrecut la târgul de Crăciun din orașul Magdeburg.  

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..