Românul care vânează afacerile rușilor. După combinatul Oțelu Roșu, vrea și cea mai mare uzină din Transnistria

Combinat
Shutterstock

Antreprenorul Dorin Umbrărescu, cel mai mare constructor de drumuri din România, se află tot mai aproape de preluarea oficială a combinatului Oțelu Roșu, deținut anterior de ruși. În plus, românul vrea să preia și cea mai mare uzină din Transnistria.

Combinatul siderurgic de la Oțelu Roșu, unde se face siderurgie de aproape 230 de ani, este aproape de scoaterea oficială la vânzare, după ce compania care îl deține în prezent, Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME), a intrat în faliment în ultima parte a lunii iulie, scrie Profit. LDME cumpărase în 2019 combinatul de la Ductil Steel, parte a consorțiului rus Mechel.

Acum, lichidatorul judiciar al companiei cu acționariat polonez și moldovenesc se pregătește să supună votului adunării creditorilor vânzarea în bloc a activelor combinatului, prin licitație publică cu strigare. Acestea au fost evaluate la 28,19 milioane euro.

Cel mai mare creditor al LDME este Eco Wind Power SRL, controlată de familia antreprenorului Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de drumuri din România, cu creanțe totale de 126,9 milioane lei, ce reprezintă aproape 84% din total. Eco Wind Power SRL a ajuns în această poziție după ce a cumpărat creanțele asupra proprietarului combinatului deținute de Linde Gaz (circa 836.000 lei, în august anul trecut) și ANAF (123,3 milioane lei, în februarie anul acesta).

Citește și
autostrada deva
Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa

Recent, Umbrărescu a preluat și creanțele de peste 2,7 milioane lei ale Moldmetal Trading SRL și MMS Minerals & Metals Solutions SRL, firme de trading și distribuție de produse metalurgice și ciment din România care, printre altele, vând deșeuri metalice feroase Uzinei Metalurgice Moldovenești de la Rîbnița din Transnistria, controlată de regimul separatist prorus de la Tiraspol.

Combinatul Oțelu Roșu este atestat din 1796

Este de așteptat ca Eco Wind Power SRL să participe la viitoarea licitație cu valoarea creanțelor sale.

Rămâne de văzut dacă, în caz de succes, firma va trebui să mai vină și cu bani în plus pentru plata prețului final de achiziție sau nu.

Intenția lui Umbrărescu de a prelua combinatul siderurgic Oțelu Roșu este mai veche, despre ea vorbind public și mai mulți politicieni, inclusiv premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

La Oțelu Roșu se produceau țevi de oțel cu conținut scăzut, mediu sau ridicat de carbon și oțel aliat, pentru laminarea ulterioară a barei de armare din beton, sârmă și oțeluri speciale.

Combinatul Oțelu Roșu este unul dintre cele mai vechi din lume și funcționează de aproape 230 de ani, fiind atestat documentar prima dată în 1796, în vremea Imperiului Habsburgic.

Articol recomandat de sport.ro
Gata, știm adversarii României din barajul pentru Cupa Mondială din 2026! Programul complet stabilit de FIFA
Gata, știm adversarii României din barajul pentru Cupa Mondială din 2026! Programul complet stabilit de FIFA
Citește și...
Combinatul de la Oțelu Roșu, unul dintre cele mai vechi din lume, va fi redeschis. Cine este românul care l-a preluat
Combinatul de la Oțelu Roșu, unul dintre cele mai vechi din lume, va fi redeschis. Cine este românul care l-a preluat

Combinatul siderurgic Oţelu Roşu va fi redeschis, în contextul în care grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, are prevăzute aici investiţii de peste 300 de milioane de euro, care vor genera peste 600 de noi locuri de muncă, a anunțat Marcel Ciolacu.

Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa
Pretul platit de Romania pentru 22 de kilometri din autostrada care ne va lega de Europa

CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, un contract de 95,3 milioane euro fara TVA pentru proiectarea si constructia lotului 4 al autostrazii Lugoj - Deva.

Surse: Compania rusa Mechel va inchide combinatul Otelul Rosu
Surse: Compania rusa Mechel va inchide combinatul Otelul Rosu

Producatorul rus de otel Mechel va inchide in luna octombrie combinatul Ductil Steel Otelu Rosu pe termen nedefinit, acesta fiind activul cu cel mai mari sanse sa fie scos la vanzare.

Asfaltarea este cea mai profitabila afacere din Romania
Asfaltarea este cea mai profitabila afacere din Romania

Cea mai profitabila companie din zona constructiilor de drumuri a fost in 2010 UMB Spedition din Bacau, detinuta de Dorinel Umbrarescu, care a inregistrat un rezultat net de 182,63 milioane lei (43,4 milioane euro) la o cifra de afaceri de 679 mil lei.

Regele asfaltului, Dorinel Umbrarescu, pe primul loc la infrastructura
Regele asfaltului, Dorinel Umbrarescu, pe primul loc la infrastructura

Topul celor mai mari 11 contracte de infrastructura semnate de stat anul acesta insumeaza 800 mil. euro. Dorinel Umbrarescu din Bacau, e castigatorul celui mai mare contract de infrastructura acordat de Min. Transporturilor in valoare de 172,9 mil. euro.

Recomandări
Rușii au declanșat infernul în Ucraina, în ultimele 24 de ore, cu rachete balistice Kinjal și diferite drone de atac
Rușii au declanșat infernul în Ucraina, în ultimele 24 de ore, cu rachete balistice Kinjal și diferite drone de atac

Rusia a lansat trei rachete balistice asupra Ucrainei în timpul atacurilor nocturne de vineri spre sâmbătă, numărul morților în ultimele 24 de ore ridicându-se la nouă, potrivit autorităților ucrainene.

30 de ani de PRO TV. 2010 – anul austerității totale: momentul în care România a plătit prețul crizei globale
30 de ani de PRO TV. 2010 – anul austerității totale: momentul în care România a plătit prețul crizei globale

Am ajuns cu retrospectiva celor mai importante evenimente din ultimii 30 de ani în 2010 care va rămâne în memoria colectivă drept anul austerității.

ANAF se laudă cu digitalizarea, dar ascunde datele. Lista marilor datornici e îngropată în mii de pagini de internet
ANAF se laudă cu digitalizarea, dar ascunde datele. Lista marilor datornici e îngropată în mii de pagini de internet

În ciuda promisiunilor de reformă și îmbunătățirii rezultatelor, transparența rămâne unul dintre capitolele deficitare din activitatea ANAF. Instituția îngreunează accesul cetățenilor la lista marilor datornici, informație care ar trebui să fie publică.