Testul lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj. Ce sef este mai eficient: un roman sau un italian

×
Codul embed a fost copiat

Inca o dovada ca Romania este tara contrastelor: doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit.

Lotul 1 din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste 1 milion de euro.

In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de doua firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.

Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 kilometri, cu termen de finalizare in aprilie 2013.

Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare.

Citește și
autostrada Bucuresti-Ploiesti
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata

Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator.

Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10%. Cum a fost posibil, ne spun constructorii.

"Ne-am programat lucrari specifice anotimpului friguros si am putut sa ne desfasuram activitatea si pe timpul iernii, cu toate greutatile inerente si consturi suplimentare", explica Stefan Serbu, director tehnic lot 1 Timisoara-Lugoj.

Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA, iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering, care le aduce mancare calda oamenilor. In plus, sta in fiecare zi cu ei pe santier.

La nici sapte luni de la inceperea lucrarilor, constructorul se pregateste sa toarne primul strat de asfalt. In plus, toate podurile si toate podetele au fost deja finalizate"

In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat, pentru ca n-au fost prevazatori ca romanii.

Lucrarile pe tronsonul Lugoj-Dumbrava nu par sa mearga foarte bine. Din 18 poduri doar doua au fost finalizate. Si muncitorii inca mai lucreaza la umpluturi si escavari.

In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.

"Sper sa se poata recupera. E adevarat ca am pierdut un pic, dar nu doar din cauza noastra. Noi suntem in intelegere cu firme pentru a le subcontracta", spune Adriano Scatena, constructor lot 1 Lugoj-Deva.

Inclusiv ministrul Transporturilor, la ultima vizita, i-a recomndat italianului sa isi puna muncitorii sa lucreze in trei schimburi.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Autostrada Soarelui mai inghite o promisiune:
Autostrada Soarelui mai inghite o promisiune: "e gata la 30 iunie". Cum se munceste insa pe santier

Promisiuni desarte pentru Autostrada Soarelui. Ministrul transporturilor, aflat intr-o inspectie pe santier, sustine ca vom ajunge de la Bucuresti la Constanta incepand cu 30 iunie.

Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata

"Autostrada promisiunilor nerespectate". Asa ar trebui sa se numeasca noul drum de viteza care va lega Bucurestiul de orasul Ploiesti.

De ce nu e pazita Autostrada Soarelui: firma ia 3 mil. euro, dar nu plateste salarii de 800 lei/luna
De ce nu e pazita Autostrada Soarelui: firma ia 3 mil. euro, dar nu plateste salarii de 800 lei/luna

De la Bucuresti pana la Cernavoda, hotii sunt liberi sa fure tot ce vor de pe Autostrada Soarelui. De 24 de ore, soseaua de mare viteza nu mai are nici paznici, nici patrule mobile.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.