Testul lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj. Ce sef este mai eficient: un roman sau un italian

Ultimul update: Luni 29 Octombrie 2012 18:45
Data publicarii: Sambata 07 Aprilie 2012 21:09
Categorie: Financiar

Inca o dovada ca Romania este tara contrastelor: doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit.

Lotul 1 din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste 1 milion de euro.

In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de doua firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.

Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 kilometri, cu termen de finalizare in aprilie 2013.

Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare.

Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator.

Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10%. Cum a fost posibil, ne spun constructorii.

"Ne-am programat lucrari specifice anotimpului friguros si am putut sa ne desfasuram activitatea si pe timpul iernii, cu toate greutatile inerente si consturi suplimentare", explica Stefan Serbu, director tehnic lot 1 Timisoara-Lugoj.

Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA, iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering, care le aduce mancare calda oamenilor. In plus, sta in fiecare zi cu ei pe santier.

La nici sapte luni de la inceperea lucrarilor, constructorul se pregateste sa toarne primul strat de asfalt. In plus, toate podurile si toate podetele au fost deja finalizate"

In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat, pentru ca n-au fost prevazatori ca romanii.

Lucrarile pe tronsonul Lugoj-Dumbrava nu par sa mearga foarte bine. Din 18 poduri doar doua au fost finalizate. Si muncitorii inca mai lucreaza la umpluturi si escavari.

In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.

"Sper sa se poata recupera. E adevarat ca am pierdut un pic, dar nu doar din cauza noastra. Noi suntem in intelegere cu firme pentru a le subcontracta", spune Adriano Scatena, constructor lot 1 Lugoj-Deva.

Inclusiv ministrul Transporturilor, la ultima vizita, i-a recomndat italianului sa isi puna muncitorii sa lucreze in trei schimburi.

Tags: autostrazi,

Autostrada Soarelui mai inghite o promisiune:
Autostrada Soarelui mai inghite o promisiune: "e gata la 30 iunie". Cum se munceste insa pe santier
VIDEO PROTVPLUS.RO
inselat 2%
Mii de români au aflat de la ANAF că au fost înșelați. "Nu e semnătura mea"
Sindicatele din sănătate ameninţă cu greva generală în cazul îngheţării salariilor
Țara UE care a primit 1 mil. de imigranți și a angajat jumătate mai recrutează străini
BNR lansează o monedă pentru aniversarea a 100 de ani de la naşterea lui Radu Beligan
Al doilea cel mai mare lanț de fast-food din lume își anunță revenirea în România
Armata care tensionează Balcanii, la 20 de ani de la cele mai sângeroase războaie din Europa
top, fotomodele, Kendall Jenner,
Câştigă 22,5 milioane de dolari pe an din modul în care arată
Linia de demarcație dintre genuri, din ce în ce mai fină. Decizia H&M în privința hainelor
BCE oprește tiparnița de bani la finele acestei luni. Ce se întâmplă cu euro
Avem o dezvoltare digitală record, dar statul are planuri doar privind stâlpii
România, lider european la viteze de acces la internet pe reţelele fixe, cu peste 100 Mbps
Cât de aproape suntem de prăbușirea pieței imobiliare. Prețurile cresc constant