Reprosurile nemtilor invitati de Ponta sa investeasca: coruptia, birocratia si lipsa autostrazilor
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat la Berlin ca Deutsche Bank si BMW se numara printre companiile care ar putea investi in Romania, transmite corespondentul Stirilor ProTV, Paul Angelescu.
Victor Ponta a inceput o vizita in Germania, probabil cea mai importanta actiune externa a sa de pana acum. Premierul se va intalni cu Angela Merkel si spera sa ii convinga pe nemti sa investeasca mai mult in Romania. Misiune aproape imposibila, deoarece oamenii de afaceri germani i-au reprosat deja lui Ponta: birocratia, coruptia, lipsa autostrazilor, dar si o datorie de 100 de milioane de euro.
Vizita premierului a inceput cu o intalnire cu reprezentantii comunitatii de afaceri din Germania. Premierul a anuntat ca va renunta la impozitarea progresiva prevazuta in programul de guvernare.
"Din cauza influentei pozitive a partenerilor nostri liberali am decis sa pastram cota unica si sa o pastram in tot mandatul nostru de 4 ani."
Mesajul investitorilor germani a fost insa un adevarat dus rece.
"Da, coruptia inca este o problema, iar coruptia este contraproductiva pentru deciziile de a investitii ale investitorilor straini", spune Eckhard Cordes presedintele comitetului de relatii economice.
Sunt si alte motive care ii tin pe nemti la distanta de Romania.
"Daca pot sa spun asta domnule prim-ministru, unul din punctele slabe ale Romaniei este infrastructura, de exemplu autostrazile", a mai punctat Cordes.
"Instruirea oamenilor, educatia lor, acestea trebuie dezvoltate si guvernul roman ar trebui sa faca mai mult", crede si Fritz Draixmaier.
Ca sa nu mai vorbim de facturile pe care statul uita sa le plateasca.
Deutsche Bank si Autostrada
Totusi, ministrul marilor proiecte Dan Sova spera sa convinga cea mai mare banca germana, Deutsche Bank, sa finanteze construirea in parteneriat public-privat a autostrazii Comarnic-Brasov.
Banii nemtilor ar urma sa finanteze compania ce ar prelua respectivul segment, autostrada urmand a fi apoi concesionata pe 30-40 de ani.
Deutsche Bank si-ar putea recupera banii din taxele puse apoi pe autostrada.
Citeste si: O autostrada cat o promisiune pentru Ford. Cum va arata prima sosea construita fara bani de la stat
Pe de alta parte, Sova sustine ca si BMW s-ar arata interesata de deschiderea unei fabrici in Romania.
In ultimele saptamani, s-a vorbit tot mai mult de varianta ca Daimler sa-si mute o parte din investitii din Ungaria in Romania, fiind nemultumita de deciziile guvernului de la Budapesta.
Mai multe detalii pe acest subiect, la Stirile ProTV de la ora 19:00.
Sursa: Pro TV
Etichete: bmw, paul angelescu, dan sova, deutsche bank,
Dată publicare:
10-06-2013 15:11