O autostrada cat o promisiune pentru Ford. Cum va arata prima sosea construita fara bani de la stat
Tronsonul de 120 de kilometri va costa 2 miliarde de euro si va fi printre primele construite fara bani de la stat, doar cu fonduri private. Constructorul isi va recupera investitia din taxa de intrare pe soseaua de mare viteza.
Autostrada va fi realizata prin concesiune, cu finantare privata pentru ca bugetul nu mai are bani si nu pot fi accesate nici fonduri europene pentru acest tronson.
"Cine va veni cu pretul cel mai bun, mai mic adica, respectand solutia tehnica cu finantarea cea mai avantajoasa, acela va castiga" spune Dan Sova, Ministrul pentru proiecte de infrastructura.
Legatura dintre Craiova si Pitesti va fi mai rapida: in cel mult o ora si jumatate, un TIR incarcat cu marfa ar putea ajunge la Pitesti si de aici va avea direct legatura spre Portul Constanta.
Drumul rapid care va lega Craiova-Pitesti este o promisiune facuta de autoritatile romane americanilor de la Ford inca din 2008, cand a fost semnat contractul de privatizare a fabricii de la Craiova.
Estimarile arata ca fiecare kilometru va depasi 17 milioane de euro. Concesionarul este obligat sa obtina finantarea pentru constructia soselei si isi va recupera banii din taxa de autostrada.
Teoretic, autostrada Craiova-Pitesti va fi gata in 2016, insa in paralel ar trebui finalizata si Centura de Sud a Bucurestiului, tot prin concesiune, pentru ca altfel tir-urile vor merge pe drumul care leaga A1 de A2.
Miercuri incep negocierile pe autostrada Comarnic - Brasov, care va fi tot cu plata. Autoritatile nu au avansat o valoare pentru taxa de autostrada. In tari ca Italia sau Franta se plateste 5 euro pentru o suta de kilometri, iar in Turcia putin peste 1 euro, pentru aceeasi distanta.