Romanii au invatat sa astepte reducerile pentru a-si schimba electrocasnicele. Cat au cheltuit in 2014 fata de anii de criza
Doua miliarde de euro, cat o transa de la FMI. Atat au cheltuit anul trecut romanii pe televizoare, telefoane si electrocasnice. Suma se apropie cat de cat de recordurile in materie stabilite inainte de criza.
Totusi am devenit ceva mai chibzuiti. Asteptam si noi ca restul planetei perioadele cu reduceri. Multi au acum bani de dat, tocmai pentru ca au scapat in sfarsit de creditele de consum la care s-au inhamat in trecut.
Mai multi factori au contribuit la revenirea consumului. Multe din electrocasnicele cumparate in anii trecuti au ajuns la sfarsitul ciclului de viata, iar acum oamenii n-au de ales si le inlocuiesc.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
In 2014 am cheltuit peste o jumatate de miliard de euro pe electrocasnice. Au crescut in special vanzarile de frigidere, masini de spalat, roboti de bucatarie si espressoare.
Pe de alta parte in ultimii doi ani au crescut atat salariul minim, cat si cel mediu.
Ciprian Hatneanu - director cercetare de piata GfK: "Au expirat creditele de consum luate in anii de varf, in 2007 2008. Asta inseamna ca oamenii au ramas cu mai multi bani pe care au fost dispusi sa-i cheltuie".
Cam 350 de milioane de euro pe televizoare, 455 pe tablete, calculatoare si laptopuri. Si inca 560 de milioane pe telefoane. In special cele inteligente cu ecrane mari. Statistic inseamna ca in fiecare zi a anului trecut cate 3200 de romani au intrat in posesia unui celular de 500 de euro.
Per total piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 14%.
2008 - anul in care piata bunurilor de larg consum in Romania explodase pur si simplu, creditul cu buletinul era in floare, iar in acel an romanii cheltuisera 2,5 miliarde de euro pe bunuri de folosinta indelungata.
Au urmat 2009 , 2010 ani de criza severa , iar piata s-a micsorat semnificativ, a scazut cu 1 mliard de euro.
In 2011 -2013 a crescut usor pana la 1,6-1,7 miliarde, insa abia anul trecut a reusit sa revina peste nivelul de 2 miliarde de euro, atat au cheltuit anul trecut romanii pe electronice, electrocasnice, in general bunuri de folosinta indelungata.
Daca inainte de criza multi se imprumutau oricand ca sa-si ia ceva nou, acum se concentreaza de Craciun si de Black Friday. Semn ca multi au invatat sa stranga bani pe parcursul anului si sa iasa la cumparaturi in perioada de reduceri.