România se umple iar de rable. Top cele mai căutate mașini la mâna a doua
2020 este plin de veşti rele din toate domeniile. România se umple iar de rable, după ce anul trecut tendinţa era în scădere, iar oamenii îşi cumpărau mai ales maşini noi, nepoluante.
În primele şapte luni ale anului, numărul autoturismelor second hand înmatriculate pentru prima oară în România a fost de aproape 4 ori mai mare decât cel al maşinilor noi.
Piaţa maşinilor noi a scăzut cu 30 la sută în primele şase luni ale anului. În schimb, s-au înmatriculat pentru prima dată la noi peste 211 de mii de autovehicule rulate, potrivit datelor furnizate de Direcţia de Înmatriculare a Vehiculelor.
Andrei Dumuţa, reprezentant site auto: „Luna trecută, în iulie, tranzacţiile cu maşini rulate au urcat la un nivel aproximativ de 80 la sută ce era dinainte de pandemie.”
Pe unul dintre cele mai accesate site-uri de vânzări auto din România, în top 10 cele mai căutate maşini la mâna a doua au intrat modelele Duster şi Logan. Înainte de pandemie, Dacia nu era printre mărcile cu multe căutări, românii preferându-le în special, pe cele străine. Pe primele locuri se afla VOLKSWAGEN, BMW, AUDI şi FORD. Cei mai mulţi caută maşini cu preţuri cuprinse între 5 şi 10 mii de euro.
Andrei Dumuţa, reprezentant site auto: „Am văzut în lunile iunie şi iulie numere record numere mai mari de vizitatori decât vedeam în lunile dinainte de pandemie. În acelaşi timp am observat că oamenii sunt mai atenţi în procesul de achiziţie şi timpul de luare a unei decizii este mai îndelungat decât înainte.”
În total, piaţa maşinilor a scăzut, în ţară, în primele şapte luni ale anului, cu 34 la sută.
În luna iulie, au fost înmatriculate în toată ţara în jur de 13 mii de autoturisme noi, cu 44 la sută mai puţine decât în aceeaşi lună a anului trecut. Mai bine însă decât în luna iunie, când au fost înmatriculate puţin peste 10 mii sau sau faţă de iunie, când au fost în jur de 7 mii. În aceste condiţii, dealerii caută tot felul de soluţii – în special de finanţare – prin care să îşi atragă noi clienţi.
În ultimele două luni, au crescut însă vânzările de motociclete, scutere şi ATV-uri, cu 5 la sută mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, dar şi achiziţiile de maşini electrice, stimulate de ajutor guvernamental prin programul Rabla Plus.