Romania ar putea incheia 2016 fara niciun kilometru nou de autostrada deschis circulatiei

Ultimul update: Sambata 24 Decembrie 2016 08:42
Data publicarii: Miercuri 21 Decembrie 2016 20:59
Categorie: Financiar
autostrada Lugoj - Deva

Lotul doi al autostrazii Lugoj - Deva ar putea sa nu fie deschis in acest an, din cauza unor probleme birocratice de receptie a lucrarilor, in conditiile in care exista temeri ca ar putea aparea probleme dupa deschiderea traficului.

Asta deoarece unul dintre constructori este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, au declarat miercuri, pentru News.ro, surse din domeniu.

Directorul general al Companiei Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Catalin Homor, a anuntat recent ca acest lot va fi deschis in acest an.
Acum o saptamana, Homor afirma ca va incepe "in perioada imediat urmatoare" inspectia tehnica la lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva, parte din autostrada Bucuresti-Nadlac (A1), cu o distanta de 15 km, urmand ca acesta sa fie deschis "in curand".

La sfarsitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, anunta ca anul acesta vor fi inaugurati 15 kilometri de autostrada prin inagurarea lotulului 2 al autostrazii Lugoj – Deva, termenul avansat fiind de 15 decembrie.

Reprezentantii CNAIR nu au inca nicio informatie oficiala legata de data la care va fi deschis acest lot.

”Nu avem inca nicio informatie oficiala. Cand vor exista informatii oficiale, le vom da publicitatii”, au precizat reprezentantii CNAIR, pentru News.ro.

Sursele consultate de News.ro sustin, insa, ca exista sanse mari ca acest lot sa nu fie deschis in acest an.

”Sunt probleme birocratice cu acest tronson, pe partea de receptie a lucrarilor, este posibil sa nu fie deschis in acest an. Sunt mai multe departamente care trebuie sa-si dea acordul si exista, probabil, o teama de a nu aparea probleme pe acest lot dupa deschiderea traficului, iar cei care au acordat avizele sa fie trasi la raspundere”, a precizat o sursa avizata, pentru News.ro.


Potrivit surselor, exista temeri si din cauza faptului ca unul dintre constructorii lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, supranumit ”autostrada scufundata” din cauza gravelor probleme de structura.

Si Asociatia Pro Infrastructura, ONG specializat pe monitorizarea lucrarilor de infrastructura din Romania, sustine ca exista un pericol real ca CNAIR sa nu deschida circulatia pe tronsonul respectiv din motive birocratice.

”Din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a gasit inca o solutie in scopul efectuarii unei receptii partiale pe acest segment deosebit de important de autostrada, avand in vedere ca restul de 13km din totalul de 28km existenti in acest contract sunt inca in diferite stadii de implementare”, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a asociatiei.

ONG-ul atrage atentia ca Romania risca sa incheie anul 2016 cu cel mai slab rezultat in materie de kilometri noi de autostrada din 2008 si pana in prezent.

Contractul de proiectare si executie pentru lotul doi a fost semnat in 18 octombrie 2013 cu asocierea formata din firmele italiene Salini Impregilo si S.E.C.O.L. Valoarea contractului este de 562 milioane de lei fara TVA, din care 85% din fonduri de coeziune.
 

autostrada Lugoj - Deva Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: News.ro

Scene de groaza pe o autostrada din Florida. Motivul pentru care un sofer a condus haotic si a doborat un stalp
Scene de groaza pe o autostrada din Florida. Motivul pentru care un sofer a condus haotic si a doborat un stalp
Imagini incredibile surprinse de un pilot de raliu pe autostrada. Un sofer a mers pe contrasens pe A1. FOTO
Imagini incredibile surprinse de un pilot de raliu pe autostrada. Un sofer a mers pe contrasens pe A1. FOTO
VIDEO PROTVPLUS.RO
dobanzi
Inspectorul care a amendat băncile acuză şefii ANPC că au protejat instituţiile de credit
Ce se întâmplă cu românii din Marea Britanie, după respingerea acordului pentru Brexit
Al patrulea minim istoric pentru leu în raport cu euro, de la începutul anului. Ce curs a anunțat BNR
Programul "Roșia românească" continuă. Ajutoarele pe care le vor primi cultivatorii
Un nou tip de pensie pentru angajaţii loiali. Condițiile în care s-ar acorda
De aproape un an, România conduce în clasamentul scumpirilor din UE. Produsele mai scumpe
Sediul BCE, Frankfurt - Getty
De pe excedent bugetar, în deficit. Semnele care prevestesc o recesiune germană
Rata anuală a inflației a scăzut în decembrie la 3,3%, sub estimarea BNR
Salarii de peste 1.000 de euro pentru românii care se întorc în țară. Reacțiile acestora
Avertisment pentru Est. Risc de escaladare a tensiunilor în România, Ungaria și Polonia
Anunțul lui Eugen Teodorovici privind bugetul pentru 2019. Când ar putea să fie gata
Reacţia unui lăutar asistat social, după ce l-a verificat Fiscul. "Să se ducă la Salam"