Sfarsitul unei ere. Liderul televizoarelor cu plasma, Panasonic, va opri productia din acest domeniu
Panasonic a decis ca, pana in 2014, sa stopeze productia de televizoare cu plasma, din cauza problemelor cu care se lupta gigantul japonez din domeniul electronicelor.
Conform cotidianului japonez economic Nikkei, citat de AFP, Panasonic va inchide linia de constructie pe care o are in Amagasaki, in vestul Japoniei, pana in luna martie 2014. De asemenea, va scoate la vanzare aceasta fabrica de televizoare cu plasma.
Decizia vine intr-un moment in care cererea pentru televizoare cu plasma este intr-o continua cadere, iar alti jucatori importanti din domeniu, precum Hitachi si Pioneer, au iesit deja de pe aceasta piata.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In replica la acest articol din ziarul japonez Nikkei, oficialii de la Panasonic au anuntat ca nu s-a decis inca nimic, dar ca exista discutii despre strategia pe care o va adopta compania in perioada urmatoare. De altfel, un purtator de cuvant al companiei a declarat ca linia de productie a unei fabrici de televizoare cu plasma din China a fost deja inchisa.
Panasonic s-a luptat pana acum sa obtina suprematia pe aceasta piata cu Sharp si Sony, insa toate 3 firmele au constatat ca au probleme mai mari din cauza unor companii din Coreea de Sud sau Taiwan, care aveau preturi mult mai mici.
In anul fiscal care a trecut, Panasonic a inregistrat pierderi de 7,75 miliarde de dolari din cauza diviziei de TV cu plasma. Aceste cifre vin dupa un an in care compania nipona a avut cele mai mari pierderi financiare din istoria unei firme japoneze non-financiare: 7,94 miliarde de dolari.
Compania a revenit pe profit din luna iunie, dupa ce a aplicat un program de taiere de costuri si cheltuieli, dar si pe fondul aprecierii yenului japonez.