Nu avem autostrazi, dar participam la construirea unui inel de sosele care ocoleste Marea Neagra
Drumul va traversa 12 tari si are o lungime de aproape 7.000 de kilometri. Proiectul ne va costa 3 miliarde de euro
Ministerul Transporturilor a acceptat deja sa construiasca bucata noastra de autostrada care porneste de la granita cu Moldova si ajunge la Giurgiu.
Autostrada inelara din jurul Marii Negre va avea 7000 de kilometri. Asta inseamna ca ati putea inconjura marea in doua zile si jumatate si ati trece prin 12 tari. Pe noi ne ajuta sa ajungem de exemplu pe litoralul turcesc in mai putin de 8 ore de la Bucuresti.
Romania are doua variante pentru partea sa de autostrada inelara. Aceasta va porni de la granita cu Moldova de la Albita, trece apoi prin Focsani, Buzau, Ploiesti si Bucuresti. De aici, Ministerul Transporturilor are doua rute. Cea principala merge in sud prin Giurgiu, unde drumul national a fost transformat in unul de tip expres.
In afara de ruta principala oficialii de la Bucuresti iau in considerare si o ruta alternativa care sa cuprinda si Autostrada Soarelui, dar si centura ocolitoare a Constantei. Avantajul acestei rute este ca ar fi gata intr-un an sau doi, estimeaza autoritatile.
Stam bine in sud pentru ca si sectiunea Bucuresti - Ploiesti e aproape gata si va fi inaugurata anul acesta, dar bucata din Moldova este la stadiul de proiect.
Bugetul nu are bani, asa ca isi doreste sa atraga investitori privati. Asta inseamna ca vom putea circula pe aici numai platind o taxa.
Partea romaneasca din autostrada are o lungime de peste 450 de kilometri si am avea nevoie de aproape 3 miliarde de euro pentru ca sa o terminam.
Potrivit Ministerului Transporturilor autostrada inelara ar ajuta tarile candidate sa adere la Uniunea Europeana sa se conecteze la sistemul de transport comunitar.
In conditiile in care nici Romania nu are autostrazi, este greu de crezut ca i-am putea ajuta pe altii.