Noua privatizare CFR Marfa va fi discutata cu FMI si CE. Manescu: GFR isi va primi banii inapoi
Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmand sa-i fie returnata si garantia de 10 milioane de euro aferenta licitatiei pentru CFR Marfa, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
"CFR Marfa, dupa cum bine stiti, isi continua procedura de privatizare. Zilele acestea avem intalniri cu partenerii de la FMI si CE si vom discuta calendarul (...) Saptamana aceasta, incepand de maine, ne vom intalni si vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel incat la sfarsitul saptamanii, in sedinta de Guvern, sa pot prezenta calendarul in principiu agreat", a declarat Manescu, la o conferinta pe tema transporturilor organizata de ambasada Marii Britanii.
Manescu a adaugat ca GFR, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, va primi inapoi garantia de 10 milioane de euro, asa cum au indicat consultantii CFR Marfa.
Totodata, companiei GFR i-a fost deblocat contul escrow in care a depus 20 de milioane de euro ca avans pentru actiunile CFR.
Secretarul de stat Cristian Ghibu nu va conduce si urmatoarea procedura de privatizare a CFR Marfa, a mai spus Manescu, raspunzand unei intrebari.
Dupa esecul tranzactiei pentru CFR Marfa, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.
El s-a declarat surprins de declaratia Ramonei Manescu, care afirmase ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.
GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.
Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut insa finaliza la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.
Saptamana trecuta, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor sa inceapa procedurile pentru o noua privatizare a companiei, proces care sa fie incheiat pana in vara anului viitor.