Stoica cere restituirea de urgenta a sumei de 30 milioane euro, garantia si avansul pentru CFR Marfa

×
Codul embed a fost copiat

Gruia Stoica a declarat marti ca a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.

El s-a declarat surprins de delaratia ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a afirmat luni ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.

GFR a depus o grantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.

Potrivit consultantului juridic care asista GFR, intrucat privatizarea CFR nu s-a realizat garantia trebuie recuperata de indata, in timp ce banii din contul escrow ar trebui sa fie disponibili in trei zile de la notificarea GFR.

Consultantul juridic a adaugat ca este analizata si posibilitatea ca GFR sa solicite daune, dar nu a fost luata inca o decizie.

Citește și
Mesaj către Zelenski: „OK, am reuşit. Acum du-te şi câştigă lupta”

Gruia Stoica a declarat ca isi doreste ca privatizarea sa fie dusa pana la capat.

"Ne dorim sa ducem aceasta privatizare pana la capat. Eeste ceva de genul operatie reusita, dar facem tumori, vanzatorul nu si-a indeplinit cateva clauze contractuale", a afirmat Stoica intr-o conferinta de presa.

Anterior, proprietarul GFR a afirmat ca analizeaza posibilitatea de a cere o ordonanta presedintiala in justitie prin care privatizarea CFR Marfa sa continue.

Consultantul juridic al GFR a afirmat ca Ministerul Transporturilor a inceput procesul de privatizare a CFR Marfa fara sa aiba acordul bancilor creditoare ale CFR, adaugand ca a fost informat de aceasta situatie abia luni.

Stoica a mentionat ca 7 din cele 12 banci finantatoare ale CFR Marfa nu au fost de acord cu transferul de proprietate.

El a reiterat ca daca procesul de privatizare va fi reluat, atunci GFR va aparticipa din nou.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut finaliza la termenul limita, luni, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfa prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu a putut da avizul pana luni, institutia cerand date suplimentare privind tranzactia.

GFR a notificat in data de 24 septembrie Consiliului Concurentei concentrarea economica pe care o va realiza prin preluarea pachetului de actiuni reprezentand 51% din actiunile CFR Marfa. Intrucat documentatia depusa nu era completa, Consiliul Concurentei a solicitat GFR transmiterea tuturor informatiilor pana pe data de 21 octombrie 2013.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara ca Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.

"Cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de conditii la care s-a facut referire: finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului, conditie indeplinita de vanzator, o alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei, aceasta fiind exclusiv in sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificare imediat dupa ce a castigat licitatia (in luna iunie - n.r.), insa a facut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (inceputul lunii septembrie - n.r.), si aceasta doar dupa ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Manescu.

In ceea ce priveste a treia conditie, respectiv obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai CFR Marfa a acordului de modificare a structurii actionariatului companiei, Manescu a spus ca notificarile au fost transmise de comisia de privatizare la timp, insa nu toate bancile au avizat favorabil pana acum.

Ministrul Transporturilor a aratat ca, in aceste conditii, s-a aplicat prevederea din contract care spune ca daca in termen de 60 de zile nu sunt indeplinite conditiile acordul se desfiinteaza.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Guvernul s-a angajat fata de FMI ca, in cazul in care tranzactia nu este finalizata, sa vanda pachetul majoritar de la CFR Marfa unui alt investitor strategic.

Articol recomandat de sport.ro
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
Citește și...
Privatizarea CFR Marfa a ESUAT. Manescu: Cumparatorul ar fi putut plati. Privatizarea va fi reluata
Privatizarea CFR Marfa a ESUAT. Manescu: Cumparatorul ar fi putut plati. Privatizarea va fi reluata

Dupa esecul numit "Oltchim", si privatizarea CFR Marfa a esuat! La 4 luni de la finalizarea licitatiei in care statul si cumparatorul s-au intrecut in tergiversari ,soarta celei mai mari companii de transport feroviar din estul Europei a ramas ca-n gara.

Recomandări
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin
Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin

"Ce se va întâmpla pe termen lung cu Rusia?" este marea întrebarea pe care foarte multă lume și-o pune, mai ales că nici măcar "Țarul de la Kremlin", Vladimir Putin, nu poate scăpa de moarte.

Cum răspunde Nicușor Dan la acuzațiile lui Piedone, că face ”blat politic” cu PSD-PNL: ”E o prostie. Nu e niciun blat”
Cum răspunde Nicușor Dan la acuzațiile lui Piedone, că face ”blat politic” cu PSD-PNL: ”E o prostie. Nu e niciun blat”

Nicușor Dan - candidat independent la Primăria Capitalei, susținut de Alianța Dreapta Unită (USR, PMP, Forța Dreptei) - nu exclude faptul ca Popescu Piedone, principalul său contracandidat, după cum crede chiar el, să se retragă din cursa electorală.