Cum arată vasul comandat de un miliardar norvegian și construit la Tulcea: ”E o navă specială”
Şantierele navale din România lucrează la capacitate maximă. Anul trecut au vândut ambarcaţiuni de peste 60 de miliarde de euro.
Problema este că nu mai găsesc muncitori în ţară, aşa că au început să aducă străini pentru a-şi putea onora comenzile.
Cu o lungime de 90 de metri, 60 de cabine şi zona de depozitare a containerelor, nava Horizon a fost construită în doi ani la şantierul naval din Galaţi. Acum a primit botezul Dunării.
Nava Horizon a fost comandată de o firmă din Marea Britanie şi urmează să aibă misiuni în Marea Nordului, unde va acţiona împreună cu un vas identic lansat la apă acum doi ani, tot la şantierul din Galaţi.
Sepfen Bolton, beneficiar: "Nava va opera în sectorul german al Marii Nordului şi va deservi cele două platforme eoliene de acolo, în următorii zece ani."
În ultimii 20 de ani, la şantierul naval din Galaţi au fost construite peste 400 de nave. Dintre acestea, 29 sunt militare.
Pentru că există comenzi, a crescut numărul angajaţilor. Patru mii de oameni lucrează la proiectarea şi construcţia navelor, da tot ar mai fi nevoie şi alţii. Pentru că nu găsesc personal în ţară, angajatorii au adus muncitori străini.
"În acest moment avem peste 50 de angajaţi din Vietnam, sunt pe statele noastre de plată. Afacerea de construcţii navale este atât de înfloritoare în România încât, temporar, avem nevoie de mai mulţi angajaţi", spune directorul șantierului.
Peste trei mii de muncitori lucrează la construcţia de nave şi pe şantierul naval din Tulcea. Patru sute sunt din Vietnam.
Anul viitor aici urmează să fie lansat la apă cel mai mare iaht din lume. Cu o capacitate de 60 de persoane, vasul a fost comandat de un miliardar norvegian, cu afaceri în industria petrolului şi pescuitului.
"Construim o navă specială, o navă de croazieră, dar spărgător de gheaţă care poate ajunge în zonele mai greu accesibile în mod normal", explică directorul șantierului din Tulcea, Laurențiu Rușinoiu.
Afacerea construcţiei de nave a prins aripi şi în judeţul Constanța.
La Constanța şi Mangalia sunt două dintre cele mai mari şantiere de construcţii şi reparaţii de nave din Europa. Aici se produc unele dintre cele mai mari vapoare din lume, de peste 200 de mii de deadweight. Armatorii aleg aceste platforme şi pentru că sunt accesibile pe cale maritimă prin Strâmtoarea Bosfor, dar şi pe apele interioare prin Canalul Dunăre - Marea Neagră.
Anul trecut, România a exportat nave maritime de 67 de miliarde de euro. Suma este aproape dublă decât cea intregistrata acum 8 ani.
Cei mai mulţi bani vin din producţia de pacheboturi, nave de croazieră, cargouri şi şlepuri - dar în ultimii ani a crescut şi producţia de vase de război şi de salvare.
La noi a fost construită şi nava "Maersk Connector" - folosită pentru a întinde cabluri pentru interconectarea turbinelor eoline din Marea Nordului, care a primit trofeul "Offshore Support Ship 2017", un fel de Oscar al tehnologiei navale.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!