Companiile de plati si birourile de credit ar putea verifica clientii folosind Facebook si Twitter
Birourile de credit si companiile de plati testeaza utilizarea retelelor de socializare, precum Facebook, Pinterest si Twitter, pentru verificarea de informatii despre clienti, inclusiv identitatea sau bonitatea acesteia.
Companiile Equifax, PayPal si Intuit au inceput teste pentru a determina daca retelele de socializare pot fi folosite la verificarea identitatii unui client, iar in unele cazuri pentru a detecta daca acesta minte referitor la situatia financiara, scrie Mediafax.
Utilizatorii de Facebook si Twitter fac publice in fiecare zi detalii personale. Acestea se dovedesc utile la probarea de informatii chiar in decizii de acordare a unor imprumuturi si contribuie astfel la detectarea fraudelor, care au costat anul trecut retailerii online din SUA 3,5 miliarde de dolari, potrivit companiei CyberSource.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Companiile pot accesa doar informatii publice sau pe care persoanele vizate aleg sa le faca accesibile. Multi tineri permit, insa, vizualizara libera a unor parti a profilurilor de pe Facebook sau a conturilor de pe Twitter si LinkedIn.
Odata cu expansiunea achizitiilor prin intermediul internetului, tot mai multi hoti incearca sa intercepteze tranzactiile online, sa fure informatii transmise in acest proces sau sa pacaleasca cumparatori sa trimita bani unor firme fantoma.
Chiar daca verificarile online ajuta companiile sa combata inselatoriile, aceste practici cresc ingrijorarea in randul consumatorilor si asociatiilor pentru protejarea dreptului la viata privata, care afirma ca site-urile nu fac suficient pentru a proteja datele utilizatorilor.