HARTA celor mai intarziate drumuri din Romania. Ce nereguli au fost descoperite in contract
O analiza facuta de Corpul de Control al premierului arata ca firmele care au castigat licitatiile nu aveau forta necesara sa finalizeze la termen drumurile de mare viteza.
Efectele nu s-au lasat asteptate. Un contract a fost deja reziliat.
Centura Bucuresti, care poate fi considerata cea mai intarziata lucrare de drumuri din Romania, trebuia sa fie inceputa din 2009, dar si acum drumul este nemodernizat, iar soferii nu reusesc sa scape de aglomeratie din Capitala.
Alegeri 2024
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
19:17
Ce se întâmplă dacă o persoană încearcă să voteze de două ori și este identificată de sistemul de alertă
19:09
Negocieri între partidele „de dreapta”. Surse: PNL ar încerca să-l convingă pe Mircea Geoană să se retragă din cursă
15:52
AEP anunță că, în premieră, vom avea posibilitatea să vedem rezultatul alegerilor „în timp real”
Corpul de Control al premierului a descoperit ca 31 de contracte au nereguli care au condus la mari intarzieri de executie a lucrarilor.
Multe firme care au licitat pentru lucrari de constructie si modernizare au trecut pe hartie personal suficient si utilaje pe masura lucrarilor angajate fara sa aiba acoperire si in teren.
Constructorii s-au inhamat la mai multe lucrari simultan, la care foloseau aceiasi muncitori si aceleasi utilaje pe mai multe santiere si de aceea termenele nu erau respectate.
Pe autostrada Nadlac - Arad sunt mari probleme pe primul lot aflat in constructie de aproape un an si jumatate.
Semnarea contractelor pentru cele doua loturi pentru acest segment de autostrada a avut loc in mai 2011. Dar in timp ce primul constructor a executat 20% din lucrare, alt doilea a facut deja peste 60%.
Alte 31 de contracte sunt in aceeasi situatie: au intarzieri foarte mari, iar unele chiar au depasit deja termenul de finalizare. Este vorba despre modernizarea drumului national dintre Oradea si Deva si a DN 6, dintre Craiova si Alexandria.
Multe firme care au castigat licitatiile nu sunt pregatite sa duca la bun sfarsit lucrarile, pentru ca nu au sficienti muncitori si nici utilajele necesare.
De pilda, Romstrade avea in derulare 23 de contracte, Spedition UMB - 19 contracte, Straco Grup - 20 de contracte, iar Tehnostrade -13 contracte.
Un alt motiv pentru care nici pana in ziua de astazi nu avem drumuri nationale sau autostrazi cu panglici taiate este ca firmele mari, castigatoare ale licitatiilor, subcontracteaza lucrarile altor compani mai mici si, astfel, termenul de finalizare, dar si raspunderea se dilueaza.
Valoarea celor 31 de contracte care risca acum sa fie reziliate in maximum 15 zile este de aproximativ 500 de milioane de euro.