HARTA celor mai intarziate drumuri din Romania. Ce nereguli au fost descoperite in contract

×
Codul embed a fost copiat

O analiza facuta de Corpul de Control al premierului arata ca firmele care au castigat licitatiile nu aveau forta necesara sa finalizeze la termen drumurile de mare viteza.

Efectele nu s-au lasat asteptate. Un contract a fost deja reziliat.

Centura Bucuresti, care poate fi considerata cea mai intarziata lucrare de drumuri din Romania, trebuia sa fie inceputa din 2009, dar si acum drumul este nemodernizat, iar soferii nu reusesc sa scape de aglomeratie din Capitala.

Corpul de Control al premierului a descoperit ca 31 de contracte au nereguli care au condus la mari intarzieri de executie a lucrarilor.

Multe firme care au licitat pentru lucrari de constructie si modernizare au trecut pe hartie personal suficient si utilaje pe masura lucrarilor angajate fara sa aiba acoperire si in teren.

Citește și
marcaje rutiere
Inovatia rutiera care ar putea salva mii de vieti: cum arata marcajele rutiere ale viitorului
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Constructorii s-au inhamat la mai multe lucrari simultan, la care foloseau aceiasi muncitori si aceleasi utilaje pe mai multe santiere si de aceea termenele nu erau respectate.

Pe autostrada Nadlac - Arad sunt mari probleme pe primul lot aflat in constructie de aproape un an si jumatate.

Semnarea contractelor pentru cele doua loturi pentru acest segment de autostrada a avut loc in mai 2011. Dar in timp ce primul constructor a executat 20% din lucrare, alt doilea a facut deja peste 60%.

Alte 31 de contracte sunt in aceeasi situatie: au intarzieri foarte mari, iar unele chiar au depasit deja termenul de finalizare. Este vorba despre modernizarea drumului national dintre Oradea si Deva si a DN 6, dintre Craiova si Alexandria.

Multe firme care au castigat licitatiile nu sunt pregatite sa duca la bun sfarsit lucrarile, pentru ca nu au sficienti muncitori si nici utilajele necesare.

De pilda, Romstrade avea in derulare 23 de contracte, Spedition UMB - 19 contracte, Straco Grup - 20 de contracte, iar Tehnostrade -13 contracte.

Un alt motiv pentru care nici pana in ziua de astazi nu avem drumuri nationale sau autostrazi cu panglici taiate este ca firmele mari, castigatoare ale licitatiilor, subcontracteaza lucrarile altor compani mai mici si, astfel, termenul de finalizare, dar si raspunderea se dilueaza.

Valoarea celor 31 de contracte care risca acum sa fie reziliate in maximum 15 zile este de aproximativ 500 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Autostrazi, salarii marite si taxe mai mici. Cum arata programele de guvernare USL si ARD
Autostrazi, salarii marite si taxe mai mici. Cum arata programele de guvernare USL si ARD

Lefuri mai mari, taxe mai mici si o Romanie brazdata de autostrazi. Toate ar trebui sa fie realizarile urmatorilor ani, daca este sa ne luam dupa programele de guvernare ale USL si ARD.

Inovatia rutiera care ar putea salva mii de vieti: cum arata marcajele rutiere ale viitorului
Inovatia rutiera care ar putea salva mii de vieti: cum arata marcajele rutiere ale viitorului

Soferii care vor avea drum pe autostrazile din Olanda anul viitor ar putea fi avetizati pe timpul noptii de marcaje fosforescente aparute chiar pe carosabil.

Cum arata autostrada viitorului. Prima tara care ar putea implementa conceptul. FOTO
Cum arata autostrada viitorului. Prima tara care ar putea implementa conceptul. FOTO

"Autostrada inteligenta" se va ilumina singura, va avertiza soferii in ceea ce priveste conditiile nefavorabile de trafic si va reincarca acumulatorii autovehiculelor electrice.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.