ANAF: Anumiți contribuabili trebuie să folosească Spațiul Virtual Privat (SPV) de la 1 martie
Contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă autorizată au obligaţia să transmită cererile, înscrisurile sau orice alte documente către organele fiscale doar prin Spaţiul Privat Virtual (SPV) începând de la 1 martie.
Potrivit Agerpres, care citează Agenţia Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), obligativitatea transmiterii din 1 martie la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spaţiului Privat Virtual a fost introdusă prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale.
Cine este obligat să folosească Spaţiul Privat Virtual (SPV) de la 1 martie
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
ANAF precizează faptul că obligaţia de a folosi Spaţiul Privat Virtual (SPV) se aplică persoanelor juridice, asocierilor şi altor entităţi fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale.
În situaţia în care contribuabilii sau plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, acestea nu vor fi luate în considerare, urmând ca instituţia fiscală să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă.
ANAF recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual până la data de 1 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situaţia în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic şi nu prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.
Aceste efecte negative includ posibilitatea pierderii dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi etc.
Ce este Spaţiul Privat Virtual (SPV)
Spaţiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil non-stop, prin intermediul căruia contribuabilii depun declaraţii, cereri, solicită documente, verifică situaţia fiscală proprie, etc.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât şi cele ale administraţiei fiscale.
Persoanele fizice sau juridice care deţin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu deţin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator şi parolă.