Succes nesperat al unor romani in Peninsula: i-au cucerit pe italieni cu pantofii sau mancarea lor
Intr-o perioada in care multi romani si italieni, deopotriva, se plang ca viata este tot mai grea in Peninsula, exista si exceptii. Cativa conationali au descoperit secretul succesului, punand pe picioare afaceri "de nisa" si castigand clienti fideli.
Ne explica, fara modestie, cum reusesc sa faca profit pe timp de criza, intr-un reportaj filmat la Milano.
De la Piatra Neamt, creatoarea de pantofi Cristina Toma a aterizat direct in capitala modei, Milano. I-a cucerit pe italienii vestiti pentru eleganta lor. Ambitioasa, vrea sa cucereasca si piata asiatica.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Povestea Cristinei a fost mediatizata in publicatii precum Corriere della Sera dar si in reviste de design. Pentru ea, "secretul" succesului a fost sa se specializeze intr-un segment de piata lasat liber de artizanii italieni care au renuntat, dupa o munca de generatii, sa mai practice meseria de pantofar pe "stil vechi", adica manual.
Din cauza costurilor mari, firmele si-au mutat productia in China sau Europa de Est.
Si lui Liviu Onea ii merge bine. Conduce de cativa ani un resturant cu specific romanesc. A investit cam 300.000 euro, iar secretul lui este ca stie exact ce-si doresc clientii, majoritatea romani nostalgici dupa mancarea de-acasa.
Petrecerile de nunta si botez se tin lant, pentru ca preturile sunt rezonabile.
Potrivit datelor Camerei de Comert, in Italia sunt aproape 30.000 de firme conduse de romani, cele mai multe in constructii, comert si agricultura.
In capitala regiunii Lombardia, Milano, un rezident roman din 14 are propria lui afacere.