Si fara metrou, si fara tramvai, dar cu banii pierduti. Bucurestenii traiesc cosmarul "orice se construieste trebuie demolat"
Pentru ca nu se pun niciodata de acord, autoritatile reusesc sa strice rapid tot ce se repara, ignorand pierderile de zeci de milioane de euro.
In Bucuresti, unele linii de tramvai abia montate in cartierul Pantelimon vor fi distruse, pentru ca se va construi metroul. Evident, responsabilii se declara nevinovati.
Lucrarile pe soseaua Pantelimon au inceput la jumatatea lui iunie 2013 si, lesne de vazut, nu s-au incheiat nici pana azi, desi termenul limita era 2014. Dar asta este, de departe, cea mai mica problema. Tot aici vor incepe lucrarile pentru introducerea metroului. Cu alte cuvinte, ceea ce construim acum, vom darama in viitor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Metrorex sustine ca reprezentantii primariei stiau inca din 2008 de planurile lor, insa n-au tinut cont de ele. Mai mult, nu le-au dat avize pentru a incepe lucrarile, blocandu-le activitatea. Asa, Metrorex a fost nevoit sa amane constructia pentru 2016 iar acum, din nou, pentru 2020.
Atunci cand vor incepe insa, "pe zona de tuneluri (intre statii), nu se va afecta suprafata. Pe zona statiilor, se vor efectua lucrari de constructii care vor afecta suprafata", spune Metrorex
Asta inseamna ca se vor distruge lucrarile deja existente in 5 puncte unde vor aparea statiile metroului, iar adunate, spun specialistii, rezulta aproximativ 1 kilometru de linie de tramvai aruncata la "gunoi". Adica aproximativ 10 milioane de euro, daca stam sa ne gandim ca pe modernizarea intregului bulevard, adica 7 kilometri, primaria a achitat 70 de milioane de euro.
Pentru Ion Dedu, sef pe vremea aceea la directia Transporturi din cadrul primariei, adica cel care a dat verde inceperii lucrarilor, lucrurile sunt insa simple: Metrorex ar trebui sa angajeze constructori mai buni.
Ion Dedu, fost sef Directia Transporturi: "Dupa cum bine stiti, si in alte tari se fac metrouri. Prin metode noninvazive, nu se distruge tot ca in Drumul Taberei, ca sa se faca nu stiu ce lucrari, nu se sapa pentru ca nu stiu ce proiectant nu gaseste alta solutie, afara se poate, in Londra, Paris."
Adica iesirile de metrou sa fie facute undeva unde sa nu afecteze lucrarile primariei. Poate intr-o scara de bloc. Si fostul primar spune ca a fost asigurat la vremea respectiva ca la metrou nu se va lucra ani buni de acum incolo.
Sorin Oprescu: "Ei vorbesc degeaba pentru ca ei vor sa obtina ipotetic fonduri. Am vorbit cu ministrul Transporturilor din acea vreme si a zis- "nu avem finantare, asa ca dvs va ocupati in continuare de lucrare si peste 10 ani vorbim si despre asta". Asta a fost situatia acolo."
Pana atunci, zeci de mii de oameni din sectorul 2 nu au metrou, nu au tramvai si fac slalom printre masinile parcate alandala. In rest, primaria plateste zeci de milioane de euro pentru lucrari cu repetitie, pentru ca nu-i asa, sunt bani in buget.