Si fara metrou, si fara tramvai, dar cu banii pierduti. Bucurestenii traiesc cosmarul "orice se construieste trebuie demolat"

×
Codul embed a fost copiat

Pentru ca nu se pun niciodata de acord, autoritatile reusesc sa strice rapid tot ce se repara, ignorand pierderile de zeci de milioane de euro.

In Bucuresti, unele linii de tramvai abia montate in cartierul Pantelimon vor fi distruse, pentru ca se va construi metroul. Evident, responsabilii se declara nevinovati.

Lucrarile pe soseaua Pantelimon au inceput la jumatatea lui iunie 2013 si, lesne de vazut, nu s-au incheiat nici pana azi, desi termenul limita era 2014. Dar asta este, de departe, cea mai mica problema. Tot aici vor incepe lucrarile pentru introducerea metroului. Cu alte cuvinte, ceea ce construim acum, vom darama in viitor.

Metrorex sustine ca reprezentantii primariei stiau inca din 2008 de planurile lor, insa n-au tinut cont de ele. Mai mult, nu le-au dat avize pentru a incepe lucrarile, blocandu-le activitatea. Asa, Metrorex a fost nevoit sa amane constructia pentru 2016 iar acum, din nou, pentru 2020.

Atunci cand vor incepe insa, "pe zona de tuneluri (intre statii), nu se va afecta suprafata. Pe zona statiilor, se vor efectua lucrari de constructii care vor afecta suprafata", spune Metrorex

Citește și
peron metrou
Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora

Asta inseamna ca se vor distruge lucrarile deja existente in 5 puncte unde vor aparea statiile metroului, iar adunate, spun specialistii, rezulta aproximativ 1 kilometru de linie de tramvai aruncata la "gunoi". Adica aproximativ 10 milioane de euro, daca stam sa ne gandim ca pe modernizarea intregului bulevard, adica 7 kilometri, primaria a achitat 70 de milioane de euro.

Pentru Ion Dedu, sef pe vremea aceea la directia Transporturi din cadrul primariei, adica cel care a dat verde inceperii lucrarilor, lucrurile sunt insa simple: Metrorex ar trebui sa angajeze constructori mai buni.

Ion Dedu, fost sef Directia Transporturi: "Dupa cum bine stiti, si in alte tari se fac metrouri. Prin metode noninvazive, nu se distruge tot ca in Drumul Taberei, ca sa se faca nu stiu ce lucrari, nu se sapa pentru ca nu stiu ce proiectant nu gaseste alta solutie, afara se poate, in Londra, Paris."

Adica iesirile de metrou sa fie facute undeva unde sa nu afecteze lucrarile primariei. Poate intr-o scara de bloc. Si fostul primar spune ca a fost asigurat la vremea respectiva ca la metrou nu se va lucra ani buni de acum incolo.

Sorin Oprescu: "Ei vorbesc degeaba pentru ca ei vor sa obtina ipotetic fonduri. Am vorbit cu ministrul Transporturilor din acea vreme si a zis- "nu avem finantare, asa ca dvs va ocupati in continuare de lucrare si peste 10 ani vorbim si despre asta". Asta a fost situatia acolo."

Pana atunci, zeci de mii de oameni din sectorul 2 nu au metrou, nu au tramvai si fac slalom printre masinile parcate alandala. In rest, primaria plateste zeci de milioane de euro pentru lucrari cu repetitie, pentru ca nu-i asa, sunt bani in buget.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Incident violent, filmat la metrou, in Munchen. Motivul pentru care un grup de imigranti a atacat doi pensionari. VIDEO
Incident violent, filmat la metrou, in Munchen. Motivul pentru care un grup de imigranti a atacat doi pensionari. VIDEO

Un incident violent a fost filmat la metroul din Munchen, in Germania. Mai multi tineri imigranti au atacat doi pensionari germani, care au incercat sa sara in ajutorul unei femei agresate de refugiati, in plina zi.

Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora
Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora

Continua scandalurile la metrou. Acum, si asociatiile care ii reprezinta pe cei cu dizabilitati reclama ca spatiul dintre vagoane si peron este mult prea mare.

Solutia Metrorex in cazul scandalului privind protectia calatorilor. Oamenii nu le observa si habar n-au la ce folosesc
Solutia Metrorex in cazul scandalului privind protectia calatorilor. Oamenii nu le observa si habar n-au la ce folosesc

Amendata cu 20.000 de lei de Protectia Consumatorului dupa ce un calator si-a prins piciorul in spatiul gol dintre vagoanele metroului si peron la statia Victoriei, compania Metrorex pare ca a luat primele masuri.

Recomandări
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.