Si fara metrou, si fara tramvai, dar cu banii pierduti. Bucurestenii traiesc cosmarul "orice se construieste trebuie demolat"

×
Codul embed a fost copiat

Pentru ca nu se pun niciodata de acord, autoritatile reusesc sa strice rapid tot ce se repara, ignorand pierderile de zeci de milioane de euro.

In Bucuresti, unele linii de tramvai abia montate in cartierul Pantelimon vor fi distruse, pentru ca se va construi metroul. Evident, responsabilii se declara nevinovati.

Lucrarile pe soseaua Pantelimon au inceput la jumatatea lui iunie 2013 si, lesne de vazut, nu s-au incheiat nici pana azi, desi termenul limita era 2014. Dar asta este, de departe, cea mai mica problema. Tot aici vor incepe lucrarile pentru introducerea metroului. Cu alte cuvinte, ceea ce construim acum, vom darama in viitor.

Metrorex sustine ca reprezentantii primariei stiau inca din 2008 de planurile lor, insa n-au tinut cont de ele. Mai mult, nu le-au dat avize pentru a incepe lucrarile, blocandu-le activitatea. Asa, Metrorex a fost nevoit sa amane constructia pentru 2016 iar acum, din nou, pentru 2020.

Atunci cand vor incepe insa, "pe zona de tuneluri (intre statii), nu se va afecta suprafata. Pe zona statiilor, se vor efectua lucrari de constructii care vor afecta suprafata", spune Metrorex

Citește și
peron metrou
Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Asta inseamna ca se vor distruge lucrarile deja existente in 5 puncte unde vor aparea statiile metroului, iar adunate, spun specialistii, rezulta aproximativ 1 kilometru de linie de tramvai aruncata la "gunoi". Adica aproximativ 10 milioane de euro, daca stam sa ne gandim ca pe modernizarea intregului bulevard, adica 7 kilometri, primaria a achitat 70 de milioane de euro.

Pentru Ion Dedu, sef pe vremea aceea la directia Transporturi din cadrul primariei, adica cel care a dat verde inceperii lucrarilor, lucrurile sunt insa simple: Metrorex ar trebui sa angajeze constructori mai buni.

Ion Dedu, fost sef Directia Transporturi: "Dupa cum bine stiti, si in alte tari se fac metrouri. Prin metode noninvazive, nu se distruge tot ca in Drumul Taberei, ca sa se faca nu stiu ce lucrari, nu se sapa pentru ca nu stiu ce proiectant nu gaseste alta solutie, afara se poate, in Londra, Paris."

Adica iesirile de metrou sa fie facute undeva unde sa nu afecteze lucrarile primariei. Poate intr-o scara de bloc. Si fostul primar spune ca a fost asigurat la vremea respectiva ca la metrou nu se va lucra ani buni de acum incolo.

Sorin Oprescu: "Ei vorbesc degeaba pentru ca ei vor sa obtina ipotetic fonduri. Am vorbit cu ministrul Transporturilor din acea vreme si a zis- "nu avem finantare, asa ca dvs va ocupati in continuare de lucrare si peste 10 ani vorbim si despre asta". Asta a fost situatia acolo."

Pana atunci, zeci de mii de oameni din sectorul 2 nu au metrou, nu au tramvai si fac slalom printre masinile parcate alandala. In rest, primaria plateste zeci de milioane de euro pentru lucrari cu repetitie, pentru ca nu-i asa, sunt bani in buget.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Incident violent, filmat la metrou, in Munchen. Motivul pentru care un grup de imigranti a atacat doi pensionari. VIDEO
Incident violent, filmat la metrou, in Munchen. Motivul pentru care un grup de imigranti a atacat doi pensionari. VIDEO

Un incident violent a fost filmat la metroul din Munchen, in Germania. Mai multi tineri imigranti au atacat doi pensionari germani, care au incercat sa sara in ajutorul unei femei agresate de refugiati, in plina zi.

Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora
Problema spatiului dintre peron si vagon, la metrou, reclamata si de persoane cu dizabilitati. ANPC vrea avertizare sonora

Continua scandalurile la metrou. Acum, si asociatiile care ii reprezinta pe cei cu dizabilitati reclama ca spatiul dintre vagoane si peron este mult prea mare.

Solutia Metrorex in cazul scandalului privind protectia calatorilor. Oamenii nu le observa si habar n-au la ce folosesc
Solutia Metrorex in cazul scandalului privind protectia calatorilor. Oamenii nu le observa si habar n-au la ce folosesc

Amendata cu 20.000 de lei de Protectia Consumatorului dupa ce un calator si-a prins piciorul in spatiul gol dintre vagoanele metroului si peron la statia Victoriei, compania Metrorex pare ca a luat primele masuri.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.