Te numeri printre pasagerii unei curse anulate? Afla ce ai de facut!
Clientii companiilor aeriene ale caror zboruri au fost afectate de norul de cenusa vulcanica pot alege fie sa-si amane calatoria, fie sa-si primeasca banii inapoi. Toate acestea, insa, cu anumite conditii.
Potrivit unei dispozitii legislative europene, companiile aeriene sunt obligate sa ofere bauturi, mancare si servicii corespunzatoare, cum ar fi cazare in astfel de situatii considerate a fi exceptionale.
AMANAREA CALATORIEI:
Purtatoarea de cuvant a companiei britanice low-cost easyJet, Clotilde Huet: "In privinta amanarii, pot face acest lucru numai intr-un termen de 30 de zile de la data initiala a zborului si spre aceeasi destinatie. Aceasta amanare este valabila de asemenea la zborul retur".
RAMBURSAREA SUMEI PLATITE PE BILETE:
Un reprezentant al companiei Air France precizeaza ca rambursarea este aplicata, desi clientul nu a optat pentru o asigurare speciala.
Asigurarea se aplica in cazuri speciale, cand un pasager, din motive personale, precum un accident de masina sau fracturarea unui picior, nu poate sa calatoreasca cu avionul, potrivit purtatoarei de cuvant a companiei easyJet.
In schimb, pasagerii nu au dreptul sa solicite compensatii financiare suplimentare, ca in cazul intarzierilor si anularilor care intra in raspunderea companiilor aeriene.
Legislatia europeana a fost adoptata in februarie 2004, intrand in vigoare anul viitor.
La randul ei, compania TAROM a dat un comunicat prin care toti pasagerii sunt rugati sa contacteze agentiile emitente si agentiile TAROM pentru reprogramarea calatoriei, in functie de capacitatea aeroporturilor de a confirma programele de zbor, sau rambursare contravalorii biletului achitat.