14 copii au ramas ori fara mama ori fara tata, dupa tragedia de la Iasi!
Se aud numai plasete sfasietoare la Scanteia, langa Iasi, unde vineri, din vina unui sofer care nu avea voie sa transporte oameni, 13 inimi s-au oprit in loc. Un tren a facut praf si pulbere un microbuz.
Sotii sau parintii celor zdrobiti pe sine au avut cea mai grea dintre misiuni. Au fost nevoiti sa mearga la morga, ca sa recunoasca trupurile si sa le aduca acasa. Oricum, nu exista suficiente cuvinte pentru aceasta tragedie. Imaginati-va doar ca 14 copilasi au ramas fara mama ori fara tata.
Mai toate femeile din microbuzul mortii aveau acelasi drum. Mergeau la posta sa ridice alocatii copiilor. Pentru multi, singurii bani de paine, intr-un sat cum este Scanteia, plini de oameni nevoiasi.
Maria Petrache avea 35 de ani si a luat in graba ultima cursa. In urma ei au ramas plangand cinci copii si un barbat debusolat. Cum o sa-i creasca singur, el ? Omul care nu mai are putere nici sa stea in picioare a mers la morga sa isi recunoasca nevasta.
Alti doi copii, un baietel de 6 ani si o fetita de 2 ani, sunt si ei de vineri orafani de mama. Era tanara, avea numai 33 de ani si un barbat de 4 ani in puscarie.
O vecina miloasa este in stare de soc. Numai dintr-o intamplare nu s-a urcat in masina lovita de tren. O rugase pe mama lor sa ii ridice bruma de bani de la stat.
Pe o strada vecina, steagul de doliu de la poarta, e semnul ca si de acolo s-a dus cineva. Au fost patru, de fapt: un baietel de 10 ani, tatal lui, cumnatul barbatului si un unchi. Ultimul traieste, dar e in stare grava la spital.
Si Petrina Bornaigtic, de 20 de ani, era fericita vineri. Abia astepta sa ajunga la Iasi, ca sa si ia o rochie frumoasa pentru o nunta. A ei urma. Acum, parintii se pregatesc sa o duca la groapa, pentru ca la altar n-au mai apucat.
Ancheta politistilor a scos la iveala ca soferul in varsta de 26 de ani nu era angajat legal la firma de transport. Mai mult, in urma cu o saptamana, Autoritatea Rutiera Romana a amendat societatea cu 15.000 de lei, pentru ca transporta persoane cu un microbuz, desi nu avea licenta pentru asa ceva.
Este, pe de alta parte, primul caz in care un sofer, daca scapa cu viata, este cercetat pentru catastrofa feroviara, pedeapsa ajungand pana la 20 de ani de inchisoare.
Procurorii au stat de vorba si cu mecanicul de locomotiva, pentru a-si da seama cum s-a intamplat totul. Omul este clar nevinovat, iar in 2004 a obtinut chiar o medalia de merit.
Din microbuzul in care erau 16 oameni, doar trei mai respira. Printre acestia si soferul, in varsta de 26 de ani. Starea lui se agraveaza insa de la o ora la alta si are putine sanse sa scape. Nici ceilalti nu sunt mai bine.
Mmasina in care se aflau cu totii a fost lovita in plin de un tren si tarata 500 de metri pe sine. Victimele au zburat prin geamuri sau au murit zdrobite in caroserie.
Soferul a ignorat semnele acustice si a trecut fara sa se asigure. Nu se intampla pentru prima oara, sustin oamenii din Scanteia. Culmea e ca stia exact si la ce ora vine trenul.
Tanarul acuzat de toata lumea nu avea licenta de transport si nici nu era exemplar la volan - fusese sanctionat de politistii de la Rutiera de nu mai putin de sapte ori.
Patronul firmei de transport a refuzat pana acum sa se prezinte la Parchet, desi a fost chemat pentru audieri. Acolo sunt asteptati si pasagerii care se aflau in tren, dar si mecanicul de locomotiva. Procurorii considera ca prima lui declaratie a fost data intr-un moment de soc.