Explozie pe calea ferata. Ajutorul de mecanic a murit
UPDATE: O locomotiva veche de 40 de ani, asa cum sunt peste jumatate dintre cele care tracteaza trenurile de calatori din Romania, a explodat luni seara si l-a ucis pe unul dintre mecanici.
A luat foc in timpul mersului, iar nenorocirea putea fi si mai mare daca era un tren de persoane sau daca vagoanele de marfa erau pline cu combustibil si nu cu aluminiu. In toata tara exista doar doua locomotive care au mai putin de 10 ani.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Colegul mecanicului care a murit in explozie a avut nevoie de ingrijirea medicilor ca sa-si revina din soc. N-a putut sa faca nimic sa-l salveze. In plus, putea sa fie el victima.
Locomotiva care tracta zeci de vagoane cu aluminiu a luat foc in mers. Cei doi mecanici au procedat ca la carte. Au franat, au decuplat vagoanele, apoi unul dintre ei a intrat in sala motoarelor, unde izbucnise incedinul. Incerca sa declanseze sistemul de stingere, cand s-a produs explozia.
Procurorii si reprezentantii CFR au inceput ancheta. Prima cauza a nenorocirii pare a fi vechimea prea mare locomotivei.
Dramatic este ca nu sunt bani nici pentru reparatii facute ca lumea. La Depoul Grivita din Bucuresti, locul unde se repara locomotivele CFR Calatori, parca esti la muzeu. Totul se face manual, cu ranga, ca in secolul trecut.
Dintre cele 1500 de trenuri de calatori care circula zilnic in Romania, 65% sunt tractate de locomotive construite in anii '60-'70.