Cutia neagra a avionului lui Ion Tiriac, recuperata de anchetatori
Autoritatile vor sa afle din ce cauza avionul companiei "Ion Tiriac", in care se aflau fiul miliardarului si alti noua invitati la vanatoarea de mistreti de sambata, a ratat, vineri, aterizarea la Oradea si a iesit, de pe pista.
Anchetatorii au recuperat cutiile negre si trebuie sa descifreze datele, care vor spune ce s-a intamplat: a gresit pilotul, a fost o defectiune tehnica, sau pista alunecoasa e de vina.
Investigatorii de la Inspectia Aeronautica Civila au facut masuratori si au fotografiat avionul si pista din toata unghiurile. Cei doi piloti au fost audiati, dar declaratiile lor nu au fost facute publice. Un singur lucru este clar pana acum: pilotii nu au consumat bauturi alcoolice.
Anchetatorii incearca sa afle de ce avionul in care se afla Ion Alexandru Tiriac, omul de afaceri Elan Svartzanberg si alti opt invitati, care mergeau la vanatoare la Balc, a ratat aterizarea.
Aparatul a iesit de pe pista, a trecut pe iarba si peste un sant. A rupt gardul de sarma ghimpata si s-a oprit pe camp. Surse din personalul aeroportului sustin ca pilotul a venit cu viteza prea mare la aterizare si n-a putut frana la timp.
Cand a vazut ca avionul risca sa treaca de capatul pistei si sa loveasca balizajul, ar fi luat decizia sa intre in decor, ca sa limiteze pagubele.
Odata masuratorile incheiate, aeronava va fi predata proprietarului care este obligat sa-i asigure paza si conservarea pana cand companiile de asigurare isi vor face propria ancheta.
Cutia neagra a fost scoasa de anchetatori cu greutate pentru ca se afla chiar in partea in care avionul a suferit cele mai mari stricaciuni. Odata scoasa cutia neagra s-a dovedit a fi in stare buna.
A fost sigilata si se afla in posesia inspectorilor de la Ministerul Transporturilor. Urmeaza sa fie trimisa spre decriptare in strainatate pentru ca deocamdata in Romania nu se poate face asa ceva. Prima optiune ar fi Austria, dar poate fi si trimisa si in Germania sau Franta.
In urma decriptarii se va stabili exact ce manevre a executat pilotul, starea aeronavei in momentul incidentului, conditiile de zbor dar si conversatiile din carlinga si cu turnul de control.
Insa, pana la concluziile finale, anchetatorii de la Autoritatea Aeronautica Civila spun ca ar putea trece chiar si un an.