Primele concluzii in cazul marinarilor disparuti pe Dunare
Anchetatorii au formulat concluzii preliminare in cazul accidentului petrecut pe Dunare. Vasul romanesc avea prioritate, dar din motive inca necunoscute s-a ciocnit cu un impingator sub pavilion austriac si s-a scufundat.
Familiile celor doi barbati asteapta, printre lacrimi, un semn din partea echipelor de interventie. La Braila, familia mecanicului Viorel Panturu traieste o drama cumplita.
Barbatul avea 42 de ani, din care 20 de meserie. Acasa il asteptau sotia si o fata de 14 ani. Vineri, marinarul a sunat acasa si a vorbit cu fiica la telefon, chiar cu o ora inainte de accident. Sotia refuza sa-l creada mort.
Rudele celuilalt disparut, capitanul Marian Cetenici, s-au garbit sa vina din Tulcea la Calarasi. Au asteptat toata ziua la locul accidentului, unde marinarii disparuti au fost cautati de trei scafandri adusi de la Constanta.
Salvatorii au folosit o sonda cu ultrasunete si un GPS, insa cautarile au fost oprite cateva ore, la mijlocul zilei, din cauza curentilor puternici.
Procurorii galateni i-au audiat pe membrii echipajului de pe impingatorul austriac, dar si pe patronul firmei romanesti care detinea slepul scufundat. Au aparut si primele concluzii.
In zona in care s-a petrecut accidentul a fost reluata circulatia navelor. Reprezentantii autoritatii de mediu au aruncat diverse substante in Dunare, ca sa neutralizeze motorina scursa din rezervorul slepului.
Daca in privinta cautarilor, actiunea scafandrilor nu a avut nici un rezultat, ancheta procurorilor galateni incepe sa faca lumina. S-a stabilit deocamdata ca echipajele ambelor nave au anuntat initial capitania ca trec prin zona unde ulterior a avut loc impactul, dar prioritate conform legislatiei avea slepul romanesc.
Anchetatorii nu au aflat inca de ce marinarii de pe impingatorul austriac nu s-au oprit, asa cum ar fi trebuit. La audieri, acestia ar fi declarat initial ca erau opriti, iar slepul ar fi intrat in barjele din convoiul condus de ei, pentru ca apoi sa se incurce in declaratii.
Audiat a fost si patronul navei romanesti, care sustine ca echipajul sau a actionat ca la carte. Multe raspunsuri vor fi aflate dupa ce scafandrii vor reusi sa ajunga la slepul scufundat.