Mecanicul trenului rapid deraiat la Galati a trecut pe rosu!
UPDATE - Mecanicul recunoste ca nu a vazut semnalul, pentru ca soarele batea cu putere si l-ar fi orbit. In ultima secunda, a reusit totusi sa franeze, mai ales ca pe aceeasi linie venea din sens opus un alt tren.
Anchetatorii vorbesc despre un lant de greseli, toate din partea mecanicului de locomotiva. In prima faza, barbatul a ignorat semnalul, care ii cerea sa opreasca. Apoi a reusit sa puna frana, a dat inapoi si a trecut peste macazul care ii permitea sa circule numai inainte. In acel moment, un vagon a sarit de pe sine.
Colegii mecanicului de locomotiva spun ca este unul dintre cei mai buni. In 19 ani de cand munceste la Caile Ferate, nu a gresit niciodata. Pana la terminarea anchetei, omul nu mai are voie sa urce in locomotiva.
Grav este ca si despre incidentele de saptamina trecuta, cand alte doua trenuri au deraiat intr-o singura zi, procurorii vorbesc tot despre vinovatia celor din sistem.
Pana la proba contrarie, accidentul de la Craiova, unde s-au rasturnat opt vagoane, ar fi fost provocat de un angajat nemultumit ca a fost retrogradat. Suspectul neaga povestea, iar autoritatile nu au inca probe impotriva lui.
Si la Cluj, un marfar ar fi nimerit intr-o rapa, tot din cauza mecanicilor.