Antonov 2 - un avion de legenda in aviatie
Multi au spus despre aparatul cu un singur motor ca este atat de bun, incat nu are cum sa cada.
In dotarea fortelor aeriene romane a intrat din 1973 si a fost folosit decenii la rand pentru lansarea parasutistilor. Din 1962 si pana la tragedia de la Tuzla s-au inregistrat 13 accidente cu un AN2. De murit, insa, a murit un singur om. Pana luni seara...
Ancheta accidentului din 3.07.2008 nu a fost finalizata nici la doi ani de la producerea evenimentului, insa datele stranse pana acum duc catre o defectiune tehnica la motor aparuta in 12 secunde de la decolare.
Comandorul Emil Petre stie totul despre AN2. Are peste 3.000 de ore de zbor la bordul acestor aeronave si spune ca se moare fie din indisciplina, fie din nepregatire.
AN 2 are 12,4 metri inaltime, 3300 de kilograme gol si poate atinge o viteza maxima de 258 de kilometri pe ora. Are un singur motor, iar la bord nu exista o cutie neagra. Marele atu al acestui avion este ca poate ateriza si decola cu usurinta pe terenuri neamenajate si zboara la mica altitudine.
Poate lua la bord 12 persoane plus echipamentul acestora. Luni, la Tuzla, s-au urcat 14.
La nivel mondial, potrivit unui site de specialitate, aparatele Antonov 2 au fost implicate in 57 de accidente in care si-au pierdut viata 123 de persoane.
Dupa cum s-a anuntat oficial, avionul va fi dus intr-un hangar al Ministerului Apararii, unde anchetatorii il vor reconstrui ca pe un puzzle. Vor analiza si vor verifica fiecare circuit, arc, beculet, de aceea investigatia va dura foarte mult, poate si un an si jumatate sau doi.
Comisia de ancheta are insa obligatia ca in termen de 30 de zile sa prezinte niste date preliminare. Un rol deosebit in ancheta il vor avea cei doi supravietuitori ai tragediei de la Tuzla.