Am mai picat inca un test in domeniul turismului!
Cea mai mare asociatie de ambarcatiuni cu panze din lume organizeaza, in 2010, o cursa in premiera in Marea Neagra. Autoritatile noastre insa habar n-aveau de eveniment si nu s-au implicat, motivand lipsa traditiei acestui sport in Romania.
Daca tara noastra ar participa la organizarea competitiei, milioane de euro ar putea ajunge pe litoralul romanesc.
Alegeri 2024
12:44
Analistul Cristian Pîrvulescu, despre surpriza rezultatelor din turul I: PSD a căzut în groapa pe care a săpat-o altora
12:12
Călin Georgescu, creația unei misterioase grupări organizate cu sediul pe TikTok. S-a activat în ultimele 2 luni | DOCUMENT
12:06
Crin Antonescu, după eșecul PNL la prezidențiale: Este absolut necesar ca astăzi conducerea PNL să demisioneze imediat
11:38
Nicuşor Dan: E obligatoriu să se aleagă o preşedintă care nu are vreun dubiu ca România să fie în UE şi în NATO
Cel putin zece nave de dimensiunea bricului Mircea, plus alte 40-50 ar putea impanzi litoralul romanesc, daca portul Constanta ar participa anul viitor la regata organizata de Asociatia Internationala a Velierilor.
Desi pare o oportunitate pentru revigorarea turismului de pe litoralul romanesc, autoritatile locale nu erau la curent cu concursul organizat pe Marea Neagra.
Autoritatile sustin ca sportul cu ambarcatiuni cu panze este prea slab reprezentat la noi in tara, ca sa intram intr-un astfel de concurs, dar avem o nava militara care participa frecvent la competitiile internationale de profil: Bricul Mircea.
Iar regatele sunt o afacere banoasa: la editia din 2007, participantii au cheltuit intr-un singur port 3 milioane de euro, in numai trei zile.
La acesti bani ar putea visa si turismul romanesc, daca autoritatile inscriu portul Constanta in regata Marii Negre din 2010. Pana atunci, trebuie sa ne gandim insa si ca portul nostru nu e pregatit sa gazduiasca un numar atat de mare de ambarcatiuni, asa ca sansa ar putea fi tot a vecinilor bulgari, care pregatesc deja portul Varna pentru concurs.