Cristian China-Birta, despre amprenta digitală a unui brand. „Aici se rupe de multe ori filmul”
Invitatul de astăzi al emisiunii ePlan este Cristian China-Birta, fondatorul agenției Kooperativa 2,0 cunoscut în lumea digitalului românesc drept Chinezul.
Andrei Radu: Am citit de curând o postare pe blogul tău referitoare la o întâmplare. Ai găsit la un moment dat un abțibild lipit pe mașină. Nu știu dacă ți-a plăcut sau nu ideea, dar povesteai tu acolo despre amprenta digitală a unui brand, și aș vrea să dezvoltăm un pic conceptul ăsta. Ce înseamnă amprenta digitală a unui brand în accepțiunea ta?
Cristian China-Birta, fondatorul agenției Kooperativa 2,0: „Ca să-ți răspund direct... Bă, nu mi-a plăcut că am găsit pe mașină un abțibild, dar faptul că a fost despre bere, era un abțibild a unui brand de bere. Da, acum m-am mai încălzit așa, și cred că am rezonat un pic. A fost un declic în care m-am gândit bă, dar stai un pic, uite, de fapt, eu îi știu pe ăștia din online. L-am găsit pe o mașină, brusc așa, și mi-am dat seama că trebuie să discutăm din ce în ce mai mult în lumea modernă despre amprenta digitală. Ce înseamnă amprenta digitală? Asta e extraordinar de important. E o nuanță. Ce crezi tu, proprietar al brand-ului, despre brand-ul tău și ce percepe lumea de legătură cu brand-ul tău. Aia e amprenta digitală. Că dacă eu vreau să mă arăt deștept, serios și mare poet, poate lumea mă înțelege ghiolbănete, tăntălău, și n-ai nicio treabă cu poezia. Aia e amprenta digitală adevărată a brand-ului. Ce înțelege lumea despre tine, nu ce vrei tu să transmiți? Că aici se rupe de multe ori filmul”.
Andrei Radu: Și cum ți s-a părut ideea asta? Deci, un brand pe care tu îl știai din online, ai ajuns în lumea offline, ai găsit sticker-ul ăla lipit pe mașină. Crezi că brand-ul a făcut chestia asta sau un fan al brand-ului, care ți-a lăsat așa, o surpriză?
Cristian China-Birta, fondatorul agenției Kooperativa 2,0: „Iată că ți se întâmplă în viață lucrul ăsta. Din punct de vedere business, discuții așa, multă, multă lume, pe măsură ce social media asta exploda și tot digitalul ăsta se complica extraordinar, mulți manageri avea un mecanism psihologic de auto-protecție. Dar dacă nu le faci tu, le fac alți. Dacă tu nu intri pe rețelele sociale care apar, dacă tu nu ai grijă de amprenta ta digitală pe cât posibil, atunci tu zici noi nu vorbim, nu suntem acolo, vorbesc alții despre tine. Și atunci aia e amprenta digitală. Tot ce înțelege lumea despre brandul tău în acea rețea socială îi ce zic alții și de cele mai multe ori lumea social media nu te laudă, ei, lumea ți-o dă decisiv. Și atunci aia e amprenta digitală. Fie că tu manager vrei asta sau nu vrei”.
Mai multe detalii în VIDEO atașat.