Vezi aici cum se pregatesc comerciantii pentru majorarea TVA-ului
Incepe sa fie clar pentru toata lumea. Puterea de cumparare va scadea, iar majorarea TVA-ului o sa puna presiune pe preturi. In acest context unii patroni extind promotiile, altii pun pe rafturi mai multe produse ieftine dar nu din marci consacrate.
Retailul si industria alimentara au fost date peste cap de majorarea TVA-ului si de reducerea salariilor bugetarilor.
Patronii nu stiu cum vor reactiona clientii. Insa sunt pregatiti sa inlocuiasca produsele mai scumpe care si-au facut loc in cosul de consum al fiecaruia in ultimii ani, cu altele mai ieftine.
Exista insa riscul ca unii producatori sa faca rabat la calitate pentru a mentine neschimbat pretul produselor.
Problemele nu se opresc aici. Hipermarketurile cu program non-stop ar putea fi inchise in noaptea de 30 spre 1 iulie pentru modificarea preturilor cu noul TVA. Si exista posibilitatea ca retailerii sa nu aiba timp suficient sa afiseze noile tarife la raft pana pe 1 iulie.
Marii retaileri se axeaza pe promotii si merg tot mai tare pe brandurile proprii care sunt mai ieftine. Carrefour a anuntat deja ca la nivel global va renunta la 15% dintre produse.
Oricat de stramtorati am fi sa nu exageram cu economiile pentru ca tot noi pierdem. La calitate.
Previzibil criza se resimte in tot si in toate. Nu putea scapa piata cosmeticelor. Si la coafor s-au mai temperat preturile.
Acolo unde nu se renunta la lucrurile scumpe, se extinde sistemul de plata in rate sau cu reducere. In special comerciantii de electrocasnice au venit cu astfel de idei.
In prima parte a anului, incasarile statului din TVA au scazut cu 8%. Ceea ce arata ca romanii au cumparat mai putin.