Unul din trei directori de la noi nu vede sfarsitul crizei
Lipsiti de perspectiva sau prea implicati in prezent. Asa par o treime dintre executivii din Romania, care spun ca nu pot anticipa cand se termina criza. Stiu insa ca guvernul trebuie sa puna umarul la combaterea ei.
Un sondaj facut de firma de consultanta ATKearney arata directorii de la noi sunt impartiti in trei mari caregorii, egale ca numar de componenti.
O treime dintre directori considera ca efectele crizei vor continua sa fie resimtite pana la sfarsitul anului viitor.
Alegeri 2024
07:05
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 24 noiembrie 2024 - prezența la vot. Câți români au votat până acum
06:58
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 24 noiembrie 2024. S-au deschis urnele. Românii își aleg președintele
06:55
LIVE TEXT | Referendum București 24 noiembrie 2024. Bucureștenii răspund la 3 întrebări care să schimbe viitorul Capitalei
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
Inca o treime, adica 33% considera ca situatia este prea instabila, prea incerta pentru a putea face prognoze de acest gen.
Ultimii, 31% dintre liderii business-ului autohton, spun ca efectele crizei asupra companiilor pe care le conduc si sectoarelor economice in care activeaza vor inceta la jumatatea anului viitor.
In marja de eroare intra si cativa optimisti: ei spun ca pentru ei criza se va incheia inca din acest an.
Unde se afla solutia salvatoare
Peste 97% dintre cei intervievati considera ca statul are un rol important de jucat in solutionarea crizei, iar 94% dintre executivi cred ca si bancile sunt responsabile in mare masura de combaterea depresiei economice.
Trei sferturi dintre directorii din Romania cred ca si investitorii straini pot contribui intr-o masura importanta la incheierea crizei.
Masuri anti-criza luate de firme
Cele mai importante masuri de combatere a efectelor crizei sunt, in Romania, inghetarea salariilor si a angajarilor, urmate de reducerea sau amanarea investitiilor si reducerea inventarului.
Ca initiative pe partea de venituri, executivii considera ca cele mai importante sunt proiectele care vizeaza cresterea vanzarilor si investitiile in marketing.