Tensiunile din Orientul Mijlociu taie din profiturile companiilor romanesti
Exporturile noastre sunt acum blocate din cauza situatiei grave. Iar cresterea preturilor la carburanti afecteaza operatorii aerieni care trebuie sa plateasca in plus pentru kerosen.
In Egipt companiile romanesti au vanzari de 180 de milioane de euro anual. Exportam in principal lemn, componente auto, fonta, fier si otel. Din Plopeni, o fabrica le trimite egiptenilor piese pentru tractoare.
In Libia, exporturile ajung la 45 de milioane de euro. Vorbim in special de cereale, animale si alte produse alimentare. Iar fermierii nostri spun ca de aproape o luna libienii nu-si mai pot onora comenzile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Tot din cauza tensiunilor din Libia s-a scumpit si kerosenul - combustibilul folosit in aviatie. Evolutia surprinzatoare le-a dat peste cap planurile celor de la Tarom care si-au vandut 30% dintre biletele pentru sezonul estival in urma cu 2-3 luni, iar acum trebuie sa acopere din resurse proprii diferenta de costuri.
Potrivit Business Magazine potentialul de afaceri dintre Romania si aceste tari este de peste 10 miliarde de euro.
In topul exportatorilor catre tarile cu probleme sunt si companii cu nume mari. Dacia este cel mai mare exportator catre Bahrein, Olcthim e compania romaneasca cu cele mai mari vanzari in egipt iar producatorul de electrocasnice arctic se afla pe locul 5 in topul exportatorilor catre Libia.
Deocamdata nu se stie cand vor putea fi reluate exporturile in zona cu probleme.