S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.
Ministerul Transporturilor a semnat luni dupa-amiaza contractul de concesiune cu un consortiu franco-elen. Autostrada va costa 1,2 miliarde de euro, iar noi vom da inapoi de patru ori mai mult, insa pe parcursul a 30 de ani.
Practic, din acest moment firma Vinci Aktor a preluat drumul si va raspunde pentru starea lui timp de trei decenii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Prin urmare, daca investitorul va alege un traseu prost si va avea costuri mari le va suporta si va plati si penalizari. Banii vor fi recuperati insa in timp de la statul roman, care va da pentru acest tronson 4,8 miliarde de euro. 584 milioane de euro provin din taxe si impozite.
Fiecare kilometru va costa 30 de milioane de euro. Autostrada va avea 55 de kilometri, iar soferii vor putea circula cu 120 de kilometri pe ora. Este cea mai scumpa sosea de viteza pana in acest moment, pentru ca in zona de munte vor fi ridicate zeci de tuneluri, pasaje, poduri, dar si viaducte uriase, care au o deschidere de pana la 175 de metri si cam 25 de metri in inaltime.
Reprezentanii Ministerului Transporturilor spun ca lucrarile nu vor intarzia de cauza exproprierilor, pentru ca 80% din suprafata de teren apartine Romsilva, adica statului. Lucrarile incep anul acesta si ar trebui sa fie gata in 2014.