Datorii de miliarde. Posta Romana, restructurata ca sa nu intre in colaps
Guvernul a decis sa restructureze Posta Romana prin reducerea numarului de angajati, dezvoltarea portofoliului de servicii financiare, livrari loco in aceeasi zi si transformarea factorilor postali intr-o "forta de vanzari directe" cu recompense.
Ca sa evite intrarea Postei in colaps financiar s-a hotarat infiintarea a sapte centre de posta pentru deservirea clientilor majori, angajarea unei companii de consultanta care sa asiste compania la introducerea unui sistem IT integrat, internalizarea activitatilor de procesare si transport numerar, achizitionarea a 400 autovehicule de transport valori pe toate segmentele.
Toate aceste masuri sunt incluse in strategia de restructurare si modernizare a Companiei Nationale Posta Romana, aprobata de Guvern si obtinuta de MEDIAFAX.
In document se arata ca situatia economica a Companiei Nationale Posta Romana s-a inrautatit considerabil incepand din 2008, agravandu-se accelerat in al doilea semestru al anului 2009, evolutie negativa determinata in principal de deciziile manageriale din 2008, cu efecte ce au creat "premisele unui colaps financiar iminent".
Astfel, in 2008, pierderile au ajuns la 11,3 milioane lei. In 2009 acestea au fost de 180,3 milioane lei.
Cine e de vina pentru aceasta situatie? Managerii si deciziile luate de ei in toti acesti ani. S-au contractat servicii de la companii aeriene mult prea scumpe, s-a innoit flota auto, desi nu era nevoie.
In plus, s-a cheltuit enorm cu angajatii, iar acestia sunt vinovati de "atitudine negativa" in relatia directa cu clientii. In raportul Guvernului apar la critici si sisteme primitive de raportare interna si de monitorizare, politica de pret insuficient aliniata la piata, contracte de achizitii pe termen lung fara posibilitate de denuntare.
Executivul considera ca Posta Romana se poate redresa financiar astfel incat la sfarsitul anului 2014 sa inregistreze un profit brut de circa 50 milioane lei.
Acum, Posta Romana are 36.057 angajati si este este cel mai mare operator de profil cu o retea teritoriala de peste 7.100 oficii postale, grupate in zece directii regionale, din care doar 1.100 sunt informatizate.