Istoria banilor de la UE: 200 de milioane de euro pierduti, zero vinovati
In cazul de fata avem in vedere fondurile europene alocate pentru infrastructura Romaniei si pe care nu-i vom mai primi niciodata. Banii ar fi ajuns pentru 50 de kilometri de autostrada, 100 de poduri sau 200 de kilometri de drum national.
Pierderea este insa dubla pentru ca in loc sa luam banii ii vom plati de la buget ca sa terminam lucrarile.
Comisia Europeana s-a saturat de lucrari proaste si amanari la nesfarsit. Prin urmare, ne taie din bani. Pentru ca dupa controlul facut, nu s-a dovedit cine trebuie tras la raspundere, ministerul Transporturilor a trimis dosarele la DNA.
"Calitate proasta, intarzieri mari, coordonare defectuoasa, slaba implicare, lipsa supervizarii lucrarilor, pericol pentru sistemul rutier".
Sunt doar cateva dintre concluziile inspectiei facute de corpul de control al ministrului Transporturilor in cazul contractelor cu finantare europeana. Astfel, iese la iveala ce vedem zi de zi pe drumurile tarii. Se lucreaza incet, prost si scump. O recunosc inclusiv fostii sefi din compania de drumuri.
Proiectele in cauza au fost demarate acum 10 ani si nu sunt gata nici azi. Spre exemplu, drumul national 6 Craiova - Lugoj ne va gauri bugetul cu inca 80 de milioane de euro. Constructorul care si-a batut joc de termene si calitate a fost schimbat abia dupa 9 ani.
Mai grav este ca acesta e doar varful aisbergului. Avem la dispozitie 4 ani sa atragem inca 4,5 miliarde de euro pentru drumuri, insa chiar si oficialii de la transporturi spun ca este imposibil.
Asadar pierderea oficiala se apropie de 700 de milioane de euro pentru care inca nimeni nu a platit nici macar 1 euro amenda.