E foame de bani. Fabricile de mezeluri prefera sa isi vanda singure marfa
De la taierea porcului si pana la vanzare, fabricile de mezeluri isi asuma acum fiecare pas. Ca sa nu mai achite taxe peste taxe in hipermarketuri, si-au facut puncte proprii de vanzare in piete sau pe bulevardele cu vad.
Salamul, crenvurstii ori pastrama de porc ajung in galantare in numai cateva ore, fara adaosuri comerciale.
Unul dintre fabricanti a deschis deja 50 de magazine cu dimensiuni de ghiseu. Cu 10% e totul mai ieftin in magazinul propriu fata de hipermarket si cu 20-30% sub alimentarele de cartier.
Un alt procesator are acum 30 de puncte proprii. Din hala, produsele ajung pe raion in 24 de ore.
De ce se extind aceste lanturi de magazine ? Simplu. Nevoia de bani gheata. Comerciantii vand mai ieftin decat in hipermarket, dar incaseaza sumele pe loc.
In cel mai fericit caz, fabricantul de mezeluri isi recupereza banii de la magazine la o luna dupa livrare. Daca nu are noroc, in doua luni sau chiar trei. Asa ca pare logica incercarea de a-si asigura, cu forte proprii, un flux constant de bani gheata.
Costul tot mai mic al chiriei a fost mana cereasca pentru toti producatorii de carne si mezeluri. Si iata ca toti si-au extins retele in plina criza, in ultimul an. Semn ca afacerea a mers si va merge bine si in continuare.