Criza naste noi afaceri: Scoala de capitan de iaht
Odata cu atatea mii de afaceri, criza a bagat la apa si vanzarile de iahturi. Ca sa nu se scufunde de-a binelea, firmele de profil de la noi s-au transformat in scoli de navigatie pentru ambarcatiuni cu panze.
In portul Mangalia, de exemplu, la cursuri preda un instructor care a lucrat in marina militara britanica, invitat special de la cea mai renumita scoala de iahting din Anglia. Pregatirea viitorilor lupi de mare costa intre 250 si 750 de euro.
Valurile nu sint chiar prietenoase si vantul scutura zdravan panzele. Primii cinci cursanti din acest sezon stiu insa deja sa stapaneasca ambarcatiunea, pe o vreme chiar si mai potrivnica.
"Am lucrat foarte multi ani pe navele de croaziera, dar fara panze, si e prima oara cand fac aceste cursuri si mereu mi-am dorit ca intr-o zi sa reusesc sa am autonomia, sa am toate cunostintele incat sa pot naviga singur sau cu prietenii mei, sa putem inchiria barci si sa facem croaziere", spune cursantul Bogdan Tecalau.
Dupa 5 zile de pregatire intensiva, fiecare cursant primeste brevetul de navigator care ii deschide portile marii. Cu documentul in buzunar, poate inchiria singur un iaht cu panze si naviga catre orice destinatie.
Despre profesorul de navigatie, organizatorul cursurilor n-are decit superlative. Politicos, ca orice britanic, Steve isi lauda invataceii: ii sunt simpatici pentru ca sunt veseli si vorbesc foarte bine engleza.
Viitorii capitani de yaht au invatat inclusiv cum sa… parcheze o ambarcatiune cu vele.
Pentru cei mai putin familiarizati cu valurile, exista si cursuri de initiere, care costa 250 de euro. In 2 zile, un om al uscatului invata termenii nautici, regulile de drum, constructia iahturilor, meteorologie si norme de siguranta.