Ca sa nu dea faliment, patronii isi vand afacerile sau se reorienteaza
Romanii renunta la afaceri cu vechime din toate domeniile - de la firme de constructii, la magazine, restaurante ori farmacii. Numarul anunturilor de acest fel pe internet s-a triplat.
Cei care vand fie vor sa se reorienteze spre alte domenii, fie doresc sa puna banii deoparte pana trece criza.
De exemplu, o pizzerie din Capitala, deschisa acum 2 ani, e de vanzare - patronii au decis ca pastreaza alte afaceri pe care le au impreuna. Dau localul cu tot cu cladire si, spun ei, accepta mai putin decat au investit: "Partea de investitie a fost in jur de 120.000 de euro. In functie si de potenta clientului interesat de aceasta locatie o sa ajungem la un consens, pretul e negociabil", a declarat unul din patronii localului.
Si la Timisoara, un patron isi vinde afacerea: un bar fara pretentii, intr-un spatiu inchiriat. Il asigura pe cumparator ca unitatea este profitabila si pe timp de criza. Patronul spune ca o vinde si cu 3.000 de euro, asta desi a investit 5.000 de euro numai in amenajare.
Situatia nu e prea roz nici pe piata farmaciilor, in domeniul constructiilor sau in cel imobiliar. Doar cativa dintre sutele de ofertanti au reusit sa-si gaseasca si clienti.