Activitatea firmelor de shipping a intrat la apa!


Ultimul update: Duminica 15 Aprilie 2012 11:29
Data publicarii: Duminica 29 Martie 2009 00:00
Categorie: Stiri Economice

Mai rau ca pe o mare agitata, asa o duc navigatorii romani care s-au trezit ca cererea de personal s-a redus spre jumatate.

Sunt nave care nu si mai gasesc de lucru, nave care lucreaza la un nivel minim si nava trase la cheu. In sensul asta sunt reduse echipajele sau stau doar si le pazesc deci este un impact puternic.
Adrian Mihalcioiu- lider ITF Romania
Firme de shipping sunt in prag de faliment si cum vapoarele au fost retrase la cheu, marinarii bat insistent, din usa-n usa pentru a-si gasi un loc de munca.

Lovitura are efect de domino. Multi  studenti incep sa se teama ca au invatat degeaba.

Peste 37.000 de ofiteri au incheiat anul trecut contracte cu firmele de shipping din intreaga lume. 30 % dintre acestia erau romani. In 2009 situatia a devenit de-a dreptul dramatica : la nivel mondial daca mai sunt 5000 de locuri de munca.

Ion Calenic, reprezentant firma de shipping: "Pentru prima data dupa doi ani plini de activitate avem brevete mari, senior officers carora nu avem ce sa le dam sau le gasim mult mai greu, anul trecut sunam la sute de candidati si nu gaseam. "

Si salariile s-au cam subtiat de la 3000 de euro la 2000 in cazul unui ofiter. Cei mai afectati sunt de departe marinarii care nu au brevet si cadetii care asteapta luni de zile sa prinda un voiaj.
 

Din ianuarie si pina acum,18 agentii de shipping au dat faliment.
 

Basescu: Chiar daca e criza, salariile si pensiile mici trebuie sa creasca
Criza financiara pune dop banilor trimisi de romanii din afara tarii
Afla de la premier care sunt efectele imprumutului asupra economiei
VIDEO PROTVPLUS.RO