30% dintre firmele de taximetrie din Romania sunt in insolventa

×
Codul embed a fost copiat

Primii care au dat de greu au fost transportatorii de marfa, apoi cei care au microbuze si autocare, pentru ca acum sa le vina randul taximetristilor sa intre in panica.

Companiile cu datorii mari la stat sau la firmele de leasing au intrat in insolventa si chiar in faliment.

In acest moment, la nivel national, 30% dintre firmele de taximetrie sunt in insolventa pentru ca nu si-au mai putut plati datoriile. Multe altele au declarat faliment.

Exista si explicatii. In primul rand romanii nu si-au mai permis sa circule cu taxiul si au ales mijloacele de transport in comun. In al doilea rand, pretul carburantului a crescut, iar taximetristii spun ca tarifele lor au scazut, iar asta inseamna ca au mers in pierdere. Ca sa nu ii mai punem la socoteala pe piratii care nu au autorizatii si care iau mai putin pe kilometru.

Citește și
pensiune
Criza duce la falimentul pensiunilor mici. Romanii stau acasa in weekend
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei
Preturile sunt tinute pe loc in acest moment artificial ca sa nu pierdem si clientele pe care o avem in momentul acesta si sa nu intram 80% in faliment. Pot sa spun ca cererea a scazut cu peste 55%.
Vasile Stefanescu, presedintele Camerei Taximetristilor Bucuresti
In ultimul an, doar in Bucuresti, au rasarit peste 3000 de taxiuri pirat. Primul efect: 25% dintre firmele care se ocupa cu asa ceva au intrat in insolventa pentru ca au datorii mari. Printre acestea sunt si companii vechi in business.

Problemele celor de la Flamingo, de exemplu, sunt recente. Nu s-au declarat in incapacitate de plata, asa ca firma de leasing le-a cerut insolventa. Astfel au ramas fara 21 de masini. In cazul firmei Domino, lucrurile merg prost de trei ani de zile. Timp in care directorul a incercat o reorganizare.

Bogdan Dinca, director general Domino Taxi: "Ne-am tinut de plan, a fost totul ok, a venit un pic criza la sfarsit si ne-a dat peste cap, dar la final am reusit cu mari eforturi si cu sustinere sa-l ducem la final. Peste o luna avem termenul si iesim."

Problemele sunt acelasi peste tot in tara. "La aceasta data, la primaria Iasi, din cate stiu sapte au depus cerere de renuntare si mai sunt inca sapte-opt operatori de taxi care vor renunta la activitatea de taximetrie.", spune Mircea Manolache, presedintele Camerei Taximetristilor din Iasi.

Este si exemplul unui intreprinzator intors din Germania, care a cumparat 30 de masini si si-a deschis o companie de taxi.

Fratele lui spune ca dupa doi ani "a venit firma de leasing, i-a luat masinile, iar el a ramas cu autorizatiile, care trebuiau inlocuite cu masini noi. Alti bani care duc la faliment."

Tot in faliment vor intra si 20% dintre transportatorii de marfa sau de calatori care nu isi mai pot plati furnizorii.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Meseria de parinte, solutia pentru iesirea din criza?
Meseria de parinte, solutia pentru iesirea din criza?

Multe familii din Brasov, de pilda, in care ambii soti si-au pierdut slujbele, iau in grija copii de la centrele de plasament. Pe langa faptul ca isi umplu casa de bucurie, le mai intra si bani in conturi. Putini, dar siguri.

Criza duce la falimentul pensiunilor mici. Romanii stau acasa in weekend
Criza duce la falimentul pensiunilor mici. Romanii stau acasa in weekend

Afacerile cu pensiuni sunt greu lovite de criza. Proprietarii se plang ca desi au redus preturile chiar si la jumatate clientii se lasa asteptati.

Clinicile medicale particulare prospera pe timp de criza
Clinicile medicale particulare prospera pe timp de criza

Piata serviciilor medicale private se simte bine si pe vremuri economice tulburi. De la an la an, romanii cheltuiesc mai mult pentru analize si investigatii. Afaceristii asteapta profituri mai mari cu 15%.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.