30% dintre firmele de taximetrie din Romania sunt in insolventa
Primii care au dat de greu au fost transportatorii de marfa, apoi cei care au microbuze si autocare, pentru ca acum sa le vina randul taximetristilor sa intre in panica.
Companiile cu datorii mari la stat sau la firmele de leasing au intrat in insolventa si chiar in faliment.
In acest moment, la nivel national, 30% dintre firmele de taximetrie sunt in insolventa pentru ca nu si-au mai putut plati datoriile. Multe altele au declarat faliment.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Exista si explicatii. In primul rand romanii nu si-au mai permis sa circule cu taxiul si au ales mijloacele de transport in comun. In al doilea rand, pretul carburantului a crescut, iar taximetristii spun ca tarifele lor au scazut, iar asta inseamna ca au mers in pierdere. Ca sa nu ii mai punem la socoteala pe piratii care nu au autorizatii si care iau mai putin pe kilometru.
Problemele celor de la Flamingo, de exemplu, sunt recente. Nu s-au declarat in incapacitate de plata, asa ca firma de leasing le-a cerut insolventa. Astfel au ramas fara 21 de masini. In cazul firmei Domino, lucrurile merg prost de trei ani de zile. Timp in care directorul a incercat o reorganizare.
Bogdan Dinca, director general Domino Taxi: "Ne-am tinut de plan, a fost totul ok, a venit un pic criza la sfarsit si ne-a dat peste cap, dar la final am reusit cu mari eforturi si cu sustinere sa-l ducem la final. Peste o luna avem termenul si iesim."
Problemele sunt acelasi peste tot in tara. "La aceasta data, la primaria Iasi, din cate stiu sapte au depus cerere de renuntare si mai sunt inca sapte-opt operatori de taxi care vor renunta la activitatea de taximetrie.", spune Mircea Manolache, presedintele Camerei Taximetristilor din Iasi.
Este si exemplul unui intreprinzator intors din Germania, care a cumparat 30 de masini si si-a deschis o companie de taxi.
Fratele lui spune ca dupa doi ani "a venit firma de leasing, i-a luat masinile, iar el a ramas cu autorizatiile, care trebuiau inlocuite cu masini noi. Alti bani care duc la faliment."
Tot in faliment vor intra si 20% dintre transportatorii de marfa sau de calatori care nu isi mai pot plati furnizorii.