Studiu: Cercetatorii canadieni au descoperit de ce fetele prefera dulciurile

60532424

O echipa de cercetatori canadieni a descoperit o gena, legata de obezitate, care face ca inghetata sau dulciurile sa aiba un gust mai bun pentru fete.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca descoperirea genei ar putea insemna ca nu e vina noastra daca alegem alimentele nepotrivite si ar putea explica, partial, aparitia obezitatii.

Contrar obiceiului de a acuza obezii pentru alegerile culinare proaste, cercetatorii canadieni spun ca obezitatea este produsa de o predispozitie genetica, stres si starea emotionala, informeaza Daily Mail.

Ei au descoperit o varianta a genei, numita alela, care controleaza productia dopaminei, "hormonul fericirii".

Descoperirile ar putea marca un pas important spre identificarea unui tratament pentru afectiune.

Profesorul Michael Meaney, de la Universitatea McGill, din Montreal, a declarat:
"In termeni largi, am descoperit ca obezitatea este un rezultat al geneticii si al circumstantelor."

Meaney si echipa sa au testat 150 de copii, de 4 ani, dintr-un alt proiect care studia mame ale caror depresii le impiedica sa se ataseze emotional de copii.

Proiectul a analizat femeile insarcinate. care au suferit de depresie, sau au trait in saracie, si le-au urmarit copiii pana la 10 ani.

Cei 150 de copii au primit o gustare, dar au avut de ales intre o mancare sanatoasa si una nesanatoasa.
De asemenea, mamele au completat un chestionar despre obiceiurile alimentare ale copiilor lor.

depresie

Dr. Patricia Silveira, de la Universitatea McGill, a declarat:
"Am descoperit ca o variatie a genei care controleaza activitatea dopaminei, care la randul ei controleaza raspunsul individului la alimentele gustoase, poate prezice cantitate de alimente "de consolare", alimente gustoase, precum inghetata, bomboanele sau gustarile pline de calorii care au fost alese si mancate de copii.

Acest efect este foarte important pentru fete, despre care am descoperit ca au alela genetica care inhiba activitatea dopaminei."

Profesorul Meaney a adaugat:

"Cel mai important,cantitatea alimentelor "de consolare" consumate in timpul testului cu gustarile la copiii de 4 ani a prezis greutatea la care vor ajunge fetele, la 6 ani.

Cercetarea noastra indica faptul ca genetica si starea emotionala se combina pentru a impulsiona consumul de alimente care provoaca obezitatea.

Urmatorul pas va fi indentificarea copiilor vulnerabili, pentru ca ar putea sa existe metode de prevenire si de consiliere a cazurilor incipiente de obezitate."

Articol recomandat de sport.ro
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Citește și...
Studiu: Colesterolul are capacitatea de a alimenta si raspandi cancerul mamar

Un produs derivat al colesterolului are capacitatea de a alimenta cresterea tumorilor si de a contribui la raspandirea cancerului mamar, afirma autorii unui studiu publicat recent in revista Science.

Beneficiile ananasului crud pentru organism. Recomandarile nutritionistilor

Faceti excese alimentare de sarbatori? Daca ingerati cantitati mari de alimente, asigurati-va ca aveti in casa si o felie de ananas crud. Dupa masa, faceti miscare si aveti grija sa nu ratati legumele proaspete.

Cancerul mamar, cel ovarian si cel de colon au uneori legatura. Investigatiile medicale obligatorii

Faceti regulat investigatii ale aparatului genital si la nivelul sanilor. Si nu ratati colonoscopia. Astfel, puteti depista in stadii incipiente cele mai frecvente tipuri de cancer. Uneori, cancerul mamar, cel ovarian si cel de colon au legatura.

Recomandări
Două drone UAV, distruse de Armata Română în zona Neptun Deep. Au fost găsite în derivă în Marea Neagră

Două drone UAV, tip Gerbera, au fost distruse în această după-amiază de scafandrii EOD ai Armatei Române, în zona economică exclusivă, la ~90NM distanță travers de Constanța, în zona Neptun Deep, a anunțat Radu Miruță, ministrul interimar al Apărării.

România se pregătește să închidă și Reactorul 2 de la Cernavodă. De unde luăm energie și cum e afectată populația

Criza din energie ia amploare. Estimările actuale ale debitelor Dunării arată că joi dimineață ar putea fi oprit și cel de-al doilea grup de la Cernavodă. Pregătirile au început deja, pentru ca deconectarea să fie una controlată. 

Pîslaru: Zilele următoare sunt decisive pentru Legea salarizării. „Am primit mandat să închid discuțiile cu sindicatele”

Ministrul interimar al Muncii, Dragoş Pîslaru, afirmă că, în urma discuţiilor care au avut loc, marţi seară, la Palatul Cotroceni, pe tema proiectului legii salarizării unitare nu s-a ajuns la un acord.