Cum poti sa mananci paste, cartofi sau paine fara sa te ingrasi. Regula celor 8 ore care te ajuta sa-ti mentii silueta

Dată publicare: 02-10-2015 08:28
Dată actualizare: 05-10-2015 07:04


Aveti retineri in fata unei portii generoase de paste? Credeti ca sunt prea multe kilocalorii in farfurie? Incercati, pentru inceput, sa folositi pastele integrale. Si mai apelati la un truc!

Fierbeti-le seara si consumati-le... dimineata! Amidonul din interior are timp sa se stabilizeze. Scad astfel caloriile, dar si indicele glicemic - important atat pentru pancreas, cat si pentru silueta.

Painea, cartofii, pastele, legumele dulci... Generic, amidon. Cea mai valoroasa sursa energetica pentru om. 60% din tot ceea ce mancati zilnic ar trebui sa-l contina sub diverse forme. Ce se intampla insa cu cei care urmeaza diete... radicale si exclud alimente?

Dr Mihaela Bilic, medic nutritionsit: “Nu painea, pastele fainoase si orezul ingrasa, ci mai degraba lucrurile pe care le punem deasupra. In paste se pune branza sau ulei, tot ce inseamna paine se mananca cu mezeluri si cascaval.”

Dr. Rubin Munteanu, chirurgia obezitatii: “Nu painea e de vina, ci cantitatea de mancare care excede consului de energie. Dovada ca e o masura gresita e ca ei ajung la mine, chiriurg bariatric. Daca ar fi o masura corecta, nu ar ajuge la mine sa se opereze de obezitate!

Asadar, nu dati la o parte pastele ori cartofii, dar mancati-le... respectand chimia. Dupa ce o paine este coapta, de exemplu, amidonul are nevoie de opt ore pentru a se stabiliza si a face alimentul propice consumului. In felul acesta, are si un indice glicemic mic. Nu forteaza pancreasul.

Dupa ce fierbeti pastele, lasati-le o noapte sa se raceasca, in suc de rosii. Consumati-le abia a doua zi. Regula celor opt ore e sfanta si in cazul cartofilor. Amidonul sau glucidele functioneaza ca un combustibil pentru organism.

Dr Mihaela Bilic, medic nutritionist: “Corpul nostru, in momentul in care ii dai amidon, el inclusiv grasimile de rezerva le arde mai eficient, deci nu painea ingrasa.”

Din acest motive, doua linguri de orez pe zi, o lingura de mamaliga, o felie de paine sau o portie mica de leguminoase - fasole, linte mazare - sunt absolut obligatorii. Si pentru sanatate si pentru… silueta. Dar integrate in trei mese principale... moderate in privinta cantitatii.