Cum ne mentinem un sistem imunitar puternic. Medicii spun ca nu sunt suficiente doar legumele si fructele

Dată publicare: 18-10-2014 13:48
Dată actualizare: 21-10-2014 06:43


De azi nu mai mananc decat vegetale, spun cei care vor sa adopte un program de hrana pe care-l considera sanatos. Total gresit, vin cu argumente medicii care studiaza sistemul imunitar.

O masinarie perfecta, formata din proteine. Am facut impreuna un exercitiu de imaginatie ca sa exemplificam de ce, pentru imunitate, hrana diversa, si nu compusa exclusiv din legume, fructe si cereale este cea potrivita.

Respira de 35 de ori pe minut. Un adult nu depaseste 15. Micutii nu au de unde sa stie ca, odata cu aerul, inspira si spori de ciuperci. Sunt peste tot, mai ales toamna.

Odata ajunsi in organism merg pana in interiorul plamanilor, unde dau de un loc caldut, perfect pentru dezvoltarea lor. Un proces care, neimpiedicat, ar duce la transformarea sporilor in ciuperci de dimensiuni mari.

Din fericire, natura a avut grija ca acest scenariu sa nu stea in picioare. Ne-a inzestrat cu un sistem imunitar destept foc.

Doctor Monica Schifirnet: "In sistemul imun innascut noi avem niste substante care ajuta organismul prin asa numita fagocitoza, inghit bacteria".

Sau inglobeaza, spre exemplu, sporii ciupercilor si ii distrug.

Sistemul imunitar innascut e dublat de inca unul care are memorie. Cei doi copii de mai devreme iau contact, prin aer, cu bacterii si virusuri. Odata ce au luat contact isi formeaza
ANTICORPI.

Talentatul don Baxter a demonstrat ca are finete si-n bucatarie, nu doar in vorbe, si a preparat o reteta pe baza de proteine.

Nu-i rau deloc, isi spun, mai mult ca sigur, papilele gustative. Doar ce am consumat o portie de proteine complete, de inalta calitate. Ce inseamna acest termen? Proteinele contin 20 de sub-diviziuni. 8 dintre acestea sunt numite AMINOACIZI esentiali.

Organismul nu ii fabrica singur, trebuie obtinuti din hrana. Intra in fiecare hormon, in fiecare celula a sistemului imunitar. Si vegetalele contin amino-acizi esentiali. Nu pe toti, insa. Asa ca un regim bazat exclusiv pe consumul lor nu este tocmai indicat.

Veti intreba, totusi, ce e de facut daca doriti doar cereale, legume si fructe in farfurie? Cum puteti sti combinatiile optime? Cum puteti aprecia cantitatile? Sunt lectii de chimie mult prea complicate. Rareori pot fi respectate in meniurile zilnice. 

O felie subtire de carne pe zi, un ou sau o felie mica de branza va aduc toti aminoacizii esentiali. Iar sistemul imunitar functioneaza perfect.