Ce alimente trebuie să consumăm în sezonul rece, pentru a preveni infecțiile


Ultimul update: Marti 19 Noiembrie 2019 11:02
Data publicarii: Marti 19 Noiembrie 2019 09:32
Categorie: CSID - Ce se întâmplă, doctore?

Vorbim despre vitamina D, în condiţiile expunerii la lumina solară - de fapt, în condiţiile existenţei ultravioletelor B. Această substanţă imunitară este absolut indispensabilă în sezonul infecţiilor.

La vârste mici, carnea, ouăle şi brânzeturile grase sunt obligatorii în meniurile zilnice. Altfel…
 
Dr. Mihai Ulmeanu, medic specialist pediatrie: "Sunt riscuri nutriționale pe care şi le asumă. Aș menționa deficitul de fier care apare prin lipsa proteinei animale, deficitul de calciu cu vitamina D şi deficit de vitamina B12 cu apariția anemiei şi a afectării sistemului nervos, care este preluată în special din carne."
 
Fier hemic, calciu, vitamina D 3 şi vitamina B12. Aceste susbstante, fără de care nu funcţionăm, se afla  doar în produsele de origine animală.
 
Vitamina D3 nu se poate lua doar din hrană în anotimpul rece, când expunerea la razele ultraviolete este minimă. De aceea aveţi nevoie de suplimente standardizate.

O gravidă are nevoie de 600 de unităţi internaţionale pe zi din supliment medicamentos. Din a 10-a zi de de viaţă, sugarul primeşte 400 de unităţi internaţionale pe zi până la 3 ani, conform noilor protocoale europene.
 
Prof. dr. Mihaela Balgradean, şef clinică pediatrie: Vârsta de 3 ani este în general vârsta la care se termină dezvolatare celor mai importante organe şi sisteme - neurologic, cordul plămânul, aparatul urinar."
 
Vitamina D nu intră doar în structura sistemului osos, ci în dezvolarea normală a fiecărui muşchi. Ne referim inclusiv la muşchii care formează organe – spre exemplu inima. Şi vasele de sânge sunt, de asemenea, structuri musculare, care au nevoie acută de această substanţă. În copilărie şi adolescenţă, vitamina D se comportă asemenea unui hormon, pentru că participă la formarea fiecărui organ şi sistem.

După vârsta de 3 ani, copilul are nevoile de vitamina D ale unui adolescent sau adult.

Prof. dr. Mihaela Balgradean: "Au nevoie cel puţin 600 de unităţi, cel puţin în lunile din septembrie până în aprilie. Vitamina D 3 necesară se găseşte într-un litru de lapte de vacă. Deci suplimentarea devine obligatorie, nu poate să mănânce niciun litru de lapte, nici un kilogram de ciuperci. Iar când vorbim de soare, expunerea e nesemnificativă în lunile reci şi ploioase." 
 
Aşadar suplimentele sunt necesare inclusive pentru sistemul imunitar.  Din nou, 600 de unităţi internaţionale, zilnic, de vitamina D3. Indiferent de vârstă!

Brânza grasă e sănătoasă. Câtă grăsime trebuie să conțină și cum arată telemeaua autentică
Dia, vedeta online care crește o generație întreagă de puști, alături de trupa 5GANG
Și, totuși, banii aduc fericirea. De câți avem nevoie pentru a ne simți împliniți