Black Friday 2021. La ce trebuie să fim atenți când alegem ofertele telecom

Black Friday
Getty

Este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de Black Friday şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Activitatea de curierat este îngreunată în perioada Black Friday de numărul mare de comenzi, astfel că este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

Ce poți face dacă livrarea întârzie sau pachetul ajunge deteriorat

„ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată", precizează instituţia, într-un comunicat de presă.

Reprezentanţii ANCOM susţin că şi în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poştale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poştale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta.

"În situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului. În situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziţionate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută", se menţionează în comunicatul citat de Agerpres.

Citește și
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

La ce trebuie să fim atenți când facem achiziții de Black Friday

Potrivit Autorităţii, utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să analizeze o serie de aspecte, precum: costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite; intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului; perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată - perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.

De asemenea, beneficiarii ar trebui să fie atenţi la câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor, dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.) sau dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă.

Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro, dar şi Netograf - aplicaţia de testare a calităţii serviciului de Internet care oferă şi informaţii cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Cea mai scumpă achiziție de Black Friday 2023: un televizor smart LED în valoare de 148.000 de euro
Cea mai scumpă achiziție de Black Friday 2023: un televizor smart LED în valoare de 148.000 de euro

Cea mai mare achiziţie de Black Friday 2023 a fost un televizor smart LED în valoare de 148.000 de euro, urmat de o pereche de pantofi sport de 3.000 de euro (14.000 lei) şi un cărucior pentru copii în valoare de peste 3.000 de euro (14.500 lei).

Românii își așteaptă coletele comandate de Black Friday. Cum fac față anul acesta companiile de curierat
Românii își așteaptă coletele comandate de Black Friday. Cum fac față anul acesta companiile de curierat

Milioane de pachete își caută destinatarul în aceste zile, după ce ediția de Black Friday a aruncat în aer vânzările.  

Black Friday-ul cu cele mai mari vânzări din istorie, pe cifre. Românii au cumpărat și ce nu puteau duce: ”Omule, nu intră!”
Black Friday-ul cu cele mai mari vânzări din istorie, pe cifre. Românii au cumpărat și ce nu puteau duce: ”Omule, nu intră!”

Ediția Black Friday din acest an a atins recorduri absolute.  

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.