BLACK FRIDAY 2015. Sfaturi de la ANPC ca sa nu fim pacaliti de comercianti
BLACK FRIDAY 2015 in Romania. Anul acesta, cel mai mare eveniment din shopping-ul romanesc, importat din SUA, Black Friday Romania, are loc pe 20 noiembrie 2015.
Iata cateva sfaturi foarte importante de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului - singura institutie a statului abilitata sa supravegheze respectarea drepturilor clientilor - pentru cei care vor sa cumpere de BLACK FRIDAY 2015 ROMANIA.
Astfel, conform ANPC, cumparaturile din perioada Black Friday pot fi facute in siguranta daca:
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
- Cititi cu atentie caracteristicile produsului;
- Verificati daca produsul corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.;
- Verificati stocul existent (pentru comertul on-line);
- Verificati pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA), daca pretul include si costul de livrare etc.;
Recomandarea ANPC pentru BLACK FRIDAY ROMANIA: verificarea preturilor, deoarece exista site-uri care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs.
"Vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promotionale etc.) trebuie sa respecte urmatoarele reguli de fixare si publicitate a preturilor. Astfel, orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta.
Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus." - mai spun inspectorii ANPC.
Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza produse online:
1. Sa verifice, inainte de incheierea contractului, daca pe site comerciantul informeaza corect si complet privind:
- datele sale de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale și cel de inregistrare fiscala etc.);
- caracteristicile esentiale ale produsului;
- pretul cu toate taxele incluse;
- cheltuielile de livrare, daca este cazul;
- modalitatile de plata si de livrare;
- perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
- durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
- existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
2. Sa contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare; modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
3. Privind dreptul de denuntare a contractului, consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el; nu trebuie sa invoce vreun motiv.
4. In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului.
5. Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Profesionistul ramburseaza sumele folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
6. Comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (in care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu inca 12 luni, in cazul in care comerciantul nu a mentionat in format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.
8. In cazul manipularilor succesive, consumatorului i se poate restitui un procent din valoarea produsului.
Sursa: Pro TV
Etichete: anpc, romania, oferte, reduceri, black friday,
Dată publicare:
26-10-2015 15:07