Vânzările de mașini electrice le-au depăsit pe cele diesel. Cât costă un astfel de autovehicul
Cumpărate inițial doar de șoferii cu venituri mari, mașinile electrice și hybride au început să fie tot mai accesibile.
Mai mult, pentru prima dată la nivel european, vânzările acestor autorrisme le-au depășit cu aproape două procente pe cele diesel.
La fel stau lucrurile și în țara noastră, unde mașinile cu baterie au ajuns să fie vândute inclusiv la mâna a doua. În funcție de numărul de kilometri, prețurile sunt mai mici, în medie, cu 20-30%, față de o mașină nouă.
Inițiale de la prenumele nepoților și al soției formează numărul de înmatriculare al primei mașini hybrid, condusă de domnul Constantin.
Constantin Matache, șofer: „Eu cred că hybrdul va fi de viitor, iar electricele pentru mai târziu, peste vreo 5-6 ani, când se va stabil o infrastructură adecvată”.
Unii șoferi au așteptat mai bine de un an o mașina full electric
Șofer: „Foarte frumos, foarte bun, îmi place. Recomand, ar trebui toate cazanele astea să fie schimbate. Nu sunt niște mașini tocmai ok, plus atâta poluare...”
Pe străzile din România circulă în prezent aproape 200.000 de mașini electrice și hybrid, potrivit datelor oficiale. Numărul a crescut constant în ultimii ani, asta și ca urmare a ofertei din partea producătorilor de autoturisme.
În plus, stimulentele financiare oferite de statele europene pentru schimbarea mașinilor vechi cu cele pe baterie au dus la creșterea vânzărilor. În același timp a frânat puternic vânzarea de mașini diesel.
Pe piața europeană de autoturisme noi, pentru prima dată în luna iunie, vânzările de mașini electrice le-au depăsit pe cele diesel.
Au fost înmatriculate 160.000 de mașini electrice în Uniunea Europeană, față de 140.000 diesel.
Asta și pentru că, spun specialiștii, fabricile au reușit să facă față crizei semiconductorilor și au livrat un număr mare de autoturisme, cele mai multe comandate de anul trecut.
În topul vânzărilor, mașinile electrice ocupă astfel locul trei.
Sunt urmate de cele hybride, iar cele mai căutate rămân autoturismele pe benzină.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „Constructorii de automobile au început să își retragă din ofertă motorizările diesel, pentru vehiculele cu motorizare diesel. Din ce în ce mai multă lume vrea să facă tranziția către mașinile electrice, dar adoptă la un moment dat un motor cu propulsive hybridă”.
Mașinile electrice și hybride au început să fie vândute inclusiv la mâna a doua. Într-unul dintre cele mai mari târguri de profil, aceste autovehicule reprezintă 10% din totalul vânzărilor. De exemplu, o mașină electrică din 2021 se vinde cu 11.500 de euro.
Nicolae Răgălie, director târg de mașini: „Și atunci când erau Daciile, acum 20 de ani, 90% dintre mașini erau Dacii. Acum nu mai există nicio Dacia, la fel și mașinile cu ardere internă. Acum sunt 90%. Peste ani vor fi 30% și în 20 de ani nu o să mai fie niciuna”.
În plus, autoritățile europene vor interzice vânzările de mașini noi cu motoare diesel și pe benzină începând din anul 2035.