Scandalul "Dieselgate": Directorul General al Volkswagen si-a dat DEMISIA. Ultimul sau mesaj oficial: "Imi pare rau"
Directorul general al grupului Volkswagen si-a dat demisia miercuri seara, dupa ce compania a fost prinsa ca a montat pe 11 milioane de masini un soft special, ca sa pacaleasca testele de poluare.
Intre timp, Registrul Auto Roman spune ca printre cele 100 de masini marca Volkswagen aduse la noi din afara Uniunii Europene ar putea exista si cateva importate din SUA, acolo unde a fost descoperit softul respectiv.
Scandalul numit de presa Dieselgate, a insemnat sfarsitul carierei la Volkswagen pentru Martin Winterkorn. Inainte de intalnirea cu comitetul executiv, acesta a aparut intr-un mesaj video si si-a cerut scuze.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
"Manipularea si Volkswagen sunt lucruri care nu ar trebui sa mai stea niciodata impreuna. Imi pare rau ca am inselat increderea a milioane de oameni din intreaga lumea. Imi cer scuze!"
Si directorul general al Volkswagen Statele Unite a declarat cu franchete ca producatorul a incalcat reglementarile din SUA.
"Compania noastra nu a fost cinstita cu autoritatile americane si fata de dumneavoastra. Recunosc, am dat-o in bara. Acum trebuie sa reparam toate masinile", a spus Michael Horn, director general Volkswagen America.
Intre timp, Registrul Auto Roman a anuntat ca a identificat 100 de masini marca Volkswagen aduse din afara Uniunii Europene la noi.
"Printre cele 100 de vehicule marca Volkswagen care au intrat in Romania din afara pietii UE din ultimii patru cinci ani pot sa-mi inchipui ca o parte din acestea proveneau si din Statele Unite”, spune Cristian Bucur, director tehnic RAR.
Masinile aduse din afara Uniunii Europene sunt testate intr-un laborator de catre Registrul Auto Roman, unde au fost verificate mai bine de 100 de modele marca Volkswagen. Este adevarat, aceste modele nu au fost testate in trafic, asa ca nimeni nu poate sti daca la bordul lor au existat softuri care sa masluiasca rezultatele.
RAR sustine ca testele din SUA difera de cele din Europa, implicit Romania. Potrivit Volkswagen, 11 milioane de masini cu motoare diesel din intreaga lumea ar avea softul cu probleme, dar acestea respecta regulamentul european de poluare si pe cel romanesc.
Ancheta s-ar putea extinde din Statele Unite si in Europa, dar si Asia. De la inceputul crizei, Volkswagen a pierdut la bursa 28 de miliarde de euro, a sasea parte din Produsul Intern Brut al Romaniei, iar actiunile au scazut cu 36 la suta.