Scandalul "Dieselgate": Directorul General al Volkswagen si-a dat DEMISIA. Ultimul sau mesaj oficial: "Imi pare rau"

×
Codul embed a fost copiat

Directorul general al grupului Volkswagen si-a dat demisia miercuri seara, dupa ce compania a fost prinsa ca a montat pe 11 milioane de masini un soft special, ca sa pacaleasca testele de poluare.

Intre timp, Registrul Auto Roman spune ca printre cele 100 de masini marca Volkswagen aduse la noi din afara Uniunii Europene ar putea exista si cateva importate din SUA, acolo unde a fost descoperit softul respectiv.

Scandalul numit de presa Dieselgate, a insemnat sfarsitul carierei la Volkswagen pentru Martin Winterkorn. Inainte de intalnirea cu comitetul executiv, acesta a aparut intr-un mesaj video si si-a cerut scuze.

"Manipularea si Volkswagen sunt lucruri care nu ar trebui sa mai stea niciodata impreuna. Imi pare rau ca am inselat increderea a milioane de oameni din intreaga lumea. Imi cer scuze!"

Si directorul general al Volkswagen Statele Unite a declarat cu franchete ca producatorul a incalcat reglementarile din SUA.

Citește și
Volkswagen
VW sustine ca nu a incalcat si legislatia europeana. Anuntul facut de RAR privind masinile care au ajuns si in Romania

"Compania noastra nu a fost cinstita cu autoritatile americane si fata de dumneavoastra. Recunosc, am dat-o in bara. Acum trebuie sa reparam toate masinile", a spus Michael Horn, director general Volkswagen America.

Intre timp, Registrul Auto Roman a anuntat ca a identificat 100 de masini marca Volkswagen aduse din afara Uniunii Europene la noi.

"Printre cele 100 de vehicule marca Volkswagen care au intrat in Romania din afara pietii UE din ultimii patru cinci ani pot sa-mi inchipui ca o parte din acestea proveneau si din Statele Unite”, spune Cristian Bucur, director tehnic RAR.

Masinile aduse din afara Uniunii Europene sunt testate intr-un laborator de catre Registrul Auto Roman, unde au fost verificate mai bine de 100 de modele marca Volkswagen. Este adevarat, aceste modele nu au fost testate in trafic, asa ca nimeni nu poate sti daca la bordul lor au existat softuri care sa masluiasca rezultatele.

RAR sustine ca testele din SUA difera de cele din Europa, implicit Romania. Potrivit Volkswagen, 11 milioane de masini cu motoare diesel din intreaga lumea ar avea softul cu probleme, dar acestea respecta regulamentul european de poluare si pe cel romanesc.

Ancheta s-ar putea extinde din Statele Unite si in Europa, dar si Asia. De la inceputul crizei, Volkswagen a pierdut la bursa 28 de miliarde de euro, a sasea parte din Produsul Intern Brut al Romaniei, iar actiunile au scazut cu 36 la suta.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Washington Post: Pentru Germania scandalul Volkswagen este o rusine nationala. Nemtii se mandresc cu respectul fata de reguli
Washington Post: Pentru Germania scandalul Volkswagen este o rusine nationala. Nemtii se mandresc cu respectul fata de reguli

Publicatia americana Washington Post explica intr-un editorial de ce scandalul Volkswagen, dupa masluirea testelor de laborator prin intermediul unui soft instalat in masini, a declansat un sentiment de rusine nationala.

VW sustine ca nu a incalcat si legislatia europeana. Anuntul facut de RAR privind masinile care au ajuns si in Romania
VW sustine ca nu a incalcat si legislatia europeana. Anuntul facut de RAR privind masinile care au ajuns si in Romania

Volkswagen recunoaste ca softul care a pacalit testele de laborator pentru emisiile de noxe in SUA este instalat pe 11 milioane de masini din toata lumea.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.