VW sustine ca nu a incalcat si legislatia europeana. Anuntul facut de RAR privind masinile care au ajuns si in Romania
Volkswagen recunoaste ca softul care a pacalit testele de laborator pentru emisiile de noxe in SUA este instalat pe 11 milioane de masini din toata lumea.
Acesta nu ar incalca insa legislatia europeana, deci nici pe cea din Romania, sustine constructorul auto.
Intre timp, Registrul Auto Roman a anuntat ca verifica daca au ajuns si la noi masini marca Volkswagen din SUA. In plin scandal international, cancelarul german a cerut companiei transparenta deplina.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Doi activisti de mediu au descoperit masluirea testelor de laborator prin intermediul unui soft instalat pe masinile marca Volkswagen. Ironia sortii, cei doi au vrut sa demonstreze cat de prietenoase cu mediul sunt de fapt masinile. Descoperirea a starnit probabil unul dintre cele mai mari scandaluri din istoria auto. Chiar cancelarul Germaniei a cerut o rezolvare rapida a situatiei.
Angela Merkel: "Trebuie sa avem transparenta deplina din partea companiei. Intreaga situatie trebuie clarificata. Ministerul Transporturilor este in legatura cu Volkswagen si sper ca toate datele vor fi lamurite in scurt timp."
Intre timp, si reprezentantii Casei Albe si-au manifestat ingrijorarea in ceea ce priveste rezultatele testelor.
Josh Earnest, secretarul de presa a Casei Albe: "Suntem ingrijorati de cateva rapoarte pe care le-am vazut in legatura cu aceasta companie, dar este responsabilitatea Agentiei de Protectie a Mediului."
Actiunile Volkswagen au cazut si astazi la bursa cu aproape 20 la suta. Asa ca este de inteles de ce autoritatile germane se grabesc sa rezolve criza.
Sigmar Gabriel, ministrul economiei Germaniei: "Termenul "produs in Germania" este o garantie pentru calitatea produselor in intreaga lume. Tocmai de aceea este foarte important ca lucrurile sa fie lamurite cat mai repede"
Intre timp, specialistii in domeniu se intreaba cine este de vina? Si daca seful departamentului de dezvoltare al concernului german cunostea situatia.
Ferdinand Dudenhoffer, profesor universitar in industria auto: "O posibilitate ar fi ca el sa stie despre problema asta, ceea ce e dramatic. Alta ca nu, dar asta inseamna ca nu stia ce se intampla in departamentul sau."
Volkswagen a anuntat astazi printr-un comunicat ca softul este instalat pe 11 milioane de masini din toata lumea, cu motor diesel. Producatorul german sustine insa ca masinile sale respecta legislatia europeana, inclusiv pe cea romaneasca in materie de poluare.
Pentru acoperirea cheltuielilor de service, compania a pregatit deja 6,5 miliarde de euro.
Intre timp, Registrul Auto Roman verifica daca in tara noastra au ajuns masini marca Volkswagen din Statele Unite.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, scandal, angela merkel, Registrul Auto Roman, Volkswagen,
Dată publicare:
22-09-2015 19:46