S-a lansat cel mai puternic rival pentru Dacia Sandero. Are motoare mici, o marca germana in spate si consuma 3 litri/100 km
Fabia este una din cele mai bine-vandute Skode. Este produsul de linie Volkswagen in care nemtii cred cel mai mult, dupa Octavia. Productia a inceput in 1999 la fabrica Mlada Boleslav, din Cehia.
Modelul inlocuieste Felicia, vedeta companiei cehe pana sa fie preluata de nemti.
Acum, Fabia a ajuns la a treia generatie in 15 ani de zile. Este o masina noua, nu un facelift. Deocamdata, producatorul a lansat oficial poze si informatii doar cu modelul hatchback. Daca prima generatie a avut si versiune berlina, la a doua generatie au ramas doar break-ul si hatchback-ul. Skoda spune insa ca va pastra pe piata modelul break pentru ca vanzarile sunt bune.
Masina seamana foarte mult conceptului “VisionC” aratat la Salonul de la Geneva, in martie. Portbagajul are 330 de litri, iar al break-ului ajunge la 500. Dacia Sabdero e foarte aproape la volumul portbagajului – 320 litri.
Cele 3 motoare diesel din scot intre 75 si 105 cai putere si toate au 1.4 litri. Cele pe benzina sunt de 1 litru (3 cilindri) si 1.2 litri turbo, cu puteri intre 60 si 110 cai. Media consumului motoarelor pe benzina este 4.7 l / 100 km (mix oras-afara). Diesel-urile iau in medie 3.6 l / 100 km. Toate motoarele sunt Euro 6.
Dacia are si ea motoare in 3 cilindri pentru Sandero - 0.9 litri, turbo, 90 de cai putere. Motoarele de 1.2 litri benzina scot 75 de cai, iar cele diesel 1.5 litri sunt de 75 si 90 de cai.
Din 2015, Skoda scoate si o Fabia “GreenLine”, cu motor diesel tot de 1.4 litri, 75 de cai si modificari si dotari care reduc mult consumul mediu - 3.1 l / 100 km.
Fabia vine cu dotari de rasa VW, cum ar fi sistem de constatare al gradului de oboseala si oprirea automata pentru evitarea accidentelor la viteze mici. Multe sunt mostenire de la noua generatie Polo, de unde Skoda “a luat” pentru Fabia si sasiul. Masina intra la vanzare dupa Salonul Auto de la Paris.
Skoda Fabia, care inca mai e pe piata, pleaca la noi de la 8.800 de euro, acelasi pret de la care incepe si Sandero.
Text: Dan Alexandru Banu