Rablele se întorc pe șoselele României, după eliminarea taxei auto

Ultimul update: Sambata 05 August 2017 22:35
Data publicarii: Miercuri 02 August 2017 09:58
Categorie: Auto

Ce a reuşit Programul "Rabla" în 7 ani, să scoată din circulație peste 200.000 de ”cazane” pe patru roţi, a anulat în doar 5 luni de zile eliminarea taxei auto.

Statisticile oficiale arată că din februarie şi până acum s-au înmatriculat peste 224.000 de maşini mai vechi de 8 ani. Cele mai multe sunt aduse din vestul Europei. Un parc auto îmbătrânit înseamnă tot mai multe probleme de siguranţă pe şosele, dar şi poluare.

282 de milioane de euro sau aproape 1,3 miliarde de lei - atât a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Statisticile arată că din februarie, de când a fost eliminată taxa auto, s-au înmatriculat, până în iunie, peste 224.000 de maşini produse înainte de 2010. Iar în iulie cifra rablelor scoase din circulaţie în ultimii 7 ani a fost deja depăşită. Specialiştii avertizează: mare atenţie la ce cumpăraţi, pentru că s-au înmulţit şi vânzătorii de iluzii.

Alex Govoreanu, fondator vezicatface.ro: "Sunt tot mai multe cazuri de indivizi care vor să dea o ţeapă. Noi avem pe site o secţiune unde oamenii pot vedea după numărul de telefon al vânzătorului câte maşini a avut de fapt la vânzare acel om în ultimii ani."

Măcar aşa cumpărătorii ştiu dacă discuta cu un samsar de maşini sau cu un proprietar aflat la prima vânzare. În anunţuri, preţurile cele mai întâlnite sunt între 5 şi 10.000 de euro, iar că ani de fabricaţie majoritatea sunt din 2004 până în 2012.

Desfiinţarea taxei auto, trebuie să recunoaştem, a fost primită cu mare entuziasm de orice iubitor de maşini. Problema e ce facem cu fluviul de vehicule poluante şi nu neapărat sigure revărsat dintr-o dată pe străzile din România. Vorbim de o creştere de 86% la înmatriculările second-hand, cea mai mare de la înfiinţarea taxei auto, în 2007, şi până în prezent.

Creşterea înmatriculărilor de maşini vechi a trecut de un sfert de milion de maşini anul acesta. Într-un raport recent al Parlamentului European, România a fost criticată pentru faptul că împreună cu alte câteva ţări ar fi încercat să pună beţe-n roate anchetelor contra producătorilor de maşini în cazul diesel-gate, cel prin care s-a încercat păcălirea normelor de poluare.

Tot ţară noastră s-ar fi opus şi unor amenzi mai drastice pentru producătorii de maşini prinşi cu măsluirea rapoartelor de noxe. Ba mai mult, în topul celor mai înmatriculate maşini vechi venite de afară sunt exact mărcile care au fost cele mai contestate în celebrul scandal mondial.

Tulcea si Constanta au fost maturate de ploi torentiale, care au lasat in urma prapad. Soferii, blocati in propriile masini
Tulcea si Constanta au fost maturate de ploi torentiale, care au lasat in urma prapad. Soferii, blocati in propriile masini
VIDEO PROTVPLUS.RO
sistem, limitare viteza, masini, europa,
Sistemul de limitare a vitezei care va fi instalat pe toate maşinile din Europa
Renault recheamă în service mai multe modele Dacia. Ce probleme ar putea avea
Doar 4.500 de mașini din România sunt ecologice. Ce autoturisme își cumpără românii
Condițiile în care prețul RCA ar putea să crească. Schimbările anunțate de autorități
Studiu privind mașinile care se deschid fără cheie. Patru modele pot fi furate cu ușurință
Mașini electrice care îți știu numele, la salonul auto de la Bruxelles
salon auto
Salon auto de la Detroit începe sâmbătă. Surpriză neplăcută pentru reprezentanţii de la Nissan
Dacia recheamă 13.000 de mașini în service. Modelele care ar putea avea probleme
Celebrul ARO al lui Ceaușescu, scos la licitaţie de Fisc. Care este preţul
Regele maşinilor în 2018. Rapide, în serie limitată și extrem de scumpe
Restituirea taxelor auto, amânată cu 6 luni de Guvern. Explicația autorităților
Mașina cu 0 stele la testele de siguranță EuroNCAP 2018. VIDEO